דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת טבעת האש?

היכן ממוקמת טבעת האש?

היכן ממוקמת טבעת האש?

מהי טבעת האש?

טבעת האש היא אזור של רעידות אדמה והתפרצויות געשיות תכופות המקיף את האוקיינוס השקט. היא ידועה גם כחגורת סירקום-פסיפיק או טבעת האש הפסיפית. טבעת האש היא תוצאה ישירה של טקטוניקת הלוחות והתנועה והתנגשויות של לוחות ליתוספריים.

היכן ממוקמת טבעת האש?

טבעת האש ממוקמת באגן האוקיינוס השקט. זהו אזור בצורת פרסה של 25,000 קילומטרים המשתרע מניו זילנד, דרך יפן והפיליפינים, עד לאלסקה, ומטה עד לקצה הדרומי של דרום אמריקה. הוא ביתם של למעלה מ-450 הרי געש והוא אחראי ל-90% מרעידות האדמה בעולם.

מה גורם לטבעת האש?

טבעת האש נגרמת על ידי תנועת הלוח השקט ושל לוחות אחרים שמסביב. טבעת האש היא תוצאה ישירה של טקטוניקת הלוחות והתנועה והתנגשויות של לוחות ליתוספריים. הלוח השקט הוא הלוח הטקטוני הגדול ביותר והוא ממוקם מתחת לאוקיינוס השקט. הוא גובל במספר לוחות אחרים, כולל לוח צפון אמריקה, לוח קוקוס, לוח נסקה, לוח אנטארקטי ולוח הים הפיליפיני.

הרי געש בולטים בטבעת האש

הר סנט הלנס

הר סנט הלנס הוא הר געש פעיל הממוקם ברכס קסקייד במדינת וושינגטון. זהו אחד מהרי הגעש הפעילים ביותר בטבעת האש וידוע בעיקר בהתפרצותו ההרסנית בשנת 1980. ההתפרצות הרסה את כל החזית הצפונית של ההר והרגה 57 בני אדם.

הר פוג'י

הר פוג'י הוא ההר הגבוה ביותר ביפן והוא הר געש פעיל הממוקם באי הונשו. זהו אחד ההרים האייקוניים ביותר בעולם ומהווה יעד תיירותי פופולרי. זהו גם אחד מהרי הגעש הפעילים ביותר בטבעת האש.

הר פינטובו

הר פינטובו הוא הר געש פעיל הממוקם באי לוזון בפיליפינים. זהו אחד מהרי הגעש הפעילים ביותר בטבעת האש וידוע בעיקר בהתפרצותו ההרסנית בשנת 1991. ההתפרצות הייתה אחת מההתפרצויות הגעשיות הגדולות של המאה ה-20 והרגה למעלה מ-800 בני אדם.

הר מאיון

הר מאיון הוא הר געש פעיל הממוקם באי לוזון בפיליפינים. זהו אחד מהרי הגעש הפעילים ביותר בטבעת האש והוא ידוע בעיקר בהתפרצויות התכופות שלו. ההתפרצות האחרונה התרחשה ב-2018 ואילצה למעלה מ-100,000 אנשים להתפנות מבתיהם.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן