דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת ויסקונסין?

היכן ממוקמת ויסקונסין?

היכן ממוקמת ויסקונסין?

היכן ממוקמת ויסקונסין?

ויסקונסין ממוקמת בצפון-מרכז ארצות הברית, באזור המערב התיכון והאגמים הגדולים. היא גובלת עם מינסוטה במערב, איווה בדרום מערב, אילינוי בדרום, אגם מישיגן במזרח, מישיגן בצפון מזרח ואגם סופיריור בצפון. ויסקונסין היא המדינה ה-23 בגודלה לפי שטח כולל וה-20 המאוכלסת ביותר.

גֵאוֹגרַפיָה

ויסקונסין היא המדינה הצפונית ביותר במערב התיכון ובאזור האגמים הגדולים. היא ממוקמת בין אגם מישיגן לאגם סופיריור וגובלת במינסוטה במערב, באיווה בדרום מערב, באילינוי בדרום ובמישיגן בצפון מזרח. למדינה שטח כולל של 65,498 מיילים רבועים, מה שהופך אותה למדינה ה-23 בגודלה במדינה.

אַקלִים

לוויסקונסין יש אקלים יבשתי לח, עם קיץ חמים וחורף קר. הטמפרטורה הממוצעת בקיץ היא בסביבות 70 מעלות צלזיוס, בעוד שבחורף היא בסביבות 20 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים היא בשפע לאורך כל השנה, עם ממוצע של כ-30 סנטימטרים בשנה.

ערים גדולות

  • מילווקי
  • מדיסון
  • גרין ביי
  • קנושה
  • ראסין
  • אפלטון

כַּלְכָּלָה

כלכלת ויסקונסין מבוססת במידה רבה על ייצור, חקלאות ותיירות. המדינה היא ביתם של כמה חברות גדולות, כולל Harley-Davidson, Johnson Controls ו-Kohl's. המוצרים החקלאיים של המדינה כוללים מוצרי חלב, תירס ופולי סויה.

אוּכְלוֹסִיָה

בוויסקונסין יש אוכלוסייה של 5.8 מיליון איש, מה שהופך אותה למדינה ה-20 המאוכלסת במדינה. העיר הגדולה ביותר במדינה היא מילווקי, עם אוכלוסייה של 595,000 איש. ערים מרכזיות אחרות כוללות מדיסון, גרין ביי, קנושה, ראסין ואפלטון.

עוד מידע

למידע נוסף על ויסקונסין, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן