דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת העיר ורשה?

היכן ממוקמת העיר ורשה?

היכן ממוקמת העיר ורשה?

היכן ממוקמת העיר ורשה?

ורשה היא עיר הבירה והעיר הגדולה ביותר של פולין. הוא ממוקם על נהר הוויסלה, בערך 260 ק"מ (160 מייל) מהים הבלטי ו-300 ק"מ (190 מייל) מהרי הקרפטים.

מיקום גאוגרפי

ורשה ממוקמת במזרח-מרכז פולין, במחוז מסוביה, במרחק שווה בערך מהים הבלטי בצפון ומהרי הקרפטים בדרום. הוא ממוקם באמצע מישור צפון אירופה, וגובהו הממוצע הוא 100 מטר (330 רגל) מעל פני הים.

הִיסטוֹרִיָה

ורשה הוקמה בתחילת המאה ה-13 והפכה לבירת פולין בשנת 1596. לאורך ההיסטוריה שלה, העיר הייתה אתר מלחמות וקרבות רבים, כולל מרד ורשה של 1944 ומרד גטו ורשה של 1943.

תרבות וכלכלה

כיום, ורשה היא עיר תוססת וקוסמופוליטית, עם חיי תרבות וכלכלה עשירים. הוא ביתם של מוזיאונים רבים, תיאטראות ומוסדות תרבות אחרים, כמו גם מגזר עסקי משגשג. בעיר נמצאת גם אוניברסיטת ורשה, אחת האוניברסיטאות הוותיקות והיוקרתיות באירופה.

הוֹבָלָה

לוורשה משרתת רשת תחבורה ציבורית נרחבת, הכוללת אוטובוסים, חשמליות ומטרו ורשה. בעיר שוכן גם נמל התעופה ורשה שופן, המציע טיסות בינלאומיות ליעדים ברחבי העולם.

אוּכְלוֹסִיָה

נכון לשנת 2019, מנתה ורשה 1.7 מיליון תושבים. העיר היא ביתם של אוכלוסייה מגוונת, כאשר יותר מ-40% מהאוכלוסייה מגיעים מחוץ לפולין.

תיירות

ורשה היא יעד תיירותי פופולרי, עם אטרקציות רבות, כולל הטירה המלכותית, העיר העתיקה ופארק לאז'ינקי. העיר היא גם ביתם של מגוון רחב של מסעדות, בתי קפה וברים, כמו גם מקומות קניות ובילוי רבים.

אַקלִים

לוורשה יש אקלים יבשתי לח, עם חורפים קרים וקיץ חמים. הטמפרטורה הממוצעת בעיר נעה בין -2°C (28°F) בינואר ל-19°C (66°F) ביולי.

למד עוד

למידע נוסף על העיר ורשה, עיין בחיפוש זה ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן