דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת העיר ג'נין?

היכן ממוקמת העיר ג'נין?

היכן ממוקמת העיר ג'נין?

סקירה כללית של ג'נין

ג'נין היא עיר השוכנת בצפון הגדה המערבית של פלסטין. זהו המרכז האדמיניסטרטיבי של מחוז ג'נין ואוכלוסייתו מונה כ-39,000 איש. העיר ידועה במורשת התרבותית העשירה שלה, והיא ביתם של אתרים היסטוריים ומונומנטים רבים.

הגיאוגרפיה של ג'נין

ג'נין ממוקמת בצפון הגדה המערבית של פלסטין, כ-35 ק"מ (22 מייל) צפונית לשכם ו-55 ק"מ (34 מייל) דרומית לטול-כרם. הוא ממוקם בגובה של כ-800 מטר (2,625 רגל) מעל פני הים. העיר מוקפת בשטחים חקלאיים, וממוקמת בסמוך לוואדי אל-פארה, נהר הזורם מצפון הגדה המערבית לבקעת הירדן.

ההיסטוריה של ג'נין

ג'נין הייתה מיושבת עוד מימי קדם, והוזכרה בתנ"ך כמקום הקרב בין בני ישראל לכנענים. בתקופה העות'מאנית העיר נודעה כ"עיר הטורקים" והייתה מרכז מסחר ומסחר חשוב. בתקופת המנדט הבריטי, העיר היוותה כמה התקוממויות ומרידות נגד הבריטים. לאחר הקמת ישראל ב-1948, סופחה ג'נין לירדן ולימים הפכה לחלק מהגדה המערבית לאחר מלחמת ששת הימים ב-1967.

התרבות והכלכלה של ג'נין

ג'נין ידועה במורשת התרבותית העשירה שלה, והיא ביתם של אתרים היסטוריים ומונומנטים רבים. העיר ידועה גם בסצנת האמנויות והאומנות התוססת שלה, והיא ביתם של מספר מוזיאונים וגלריות. ג'נין היא גם מרכז חשוב של מסחר ומסחר, והיא ביתם של מספר מפעלים ותעשיות.

שולחן ג'נין

מקום אוּכְלוֹסִיָה גוֹבַה
צפון הגדה המערבית של פלסטין 39,000 800 מטר (2,625 רגל)

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן