דף הבית » איפה נמצאת » איפה ממוקמת שכם בישראל?

איפה ממוקמת שכם בישראל?

איפה ממוקמת שכם בישראל?

מה זה שכם?

שכם היא עיר פלסטינית בגדה המערבית, השוכנת בחלקה הצפוני של המדינה. זוהי העיר הגדולה ביותר בגדה המערבית, עם אוכלוסייה של כ-200,000 איש. שכם ידועה באתריה ההיסטוריים, ביניהם העיר העתיקה שכם, העיר המקראית שילה, והמקדש השומרוני בהר גריזים.

נושאים קשורים:

 

איפה ממוקמת שכם בישראל?

שכם ממוקמת בחלק הצפוני של הגדה המערבית, כ-30 ק”מ (19 מייל) צפונית לירושלים. היא שוכנת בגבעות השומרון, וגובלת בערים הפלסטיניות ג’נין וטול כרם מצפון, ורמאללה וירושלים מדרום.

מהי תולדות שכם?

שכם הייתה מיושבת עוד מימי קדם, ומוזכרת בתנ”ך כעיר שכם. זו הייתה עיר חשובה באימפריה הרומית, ולימים הייתה חלק מהאימפריה העות’מאנית. בתקופת המנדט הבריטי הייתה שכם מרכז מסחרי חשוב, עם אוכלוסייה יהודית גדולה. לאחר מלחמת ערב-ישראל ב-1948, הפכה שכם לחלק מהגדה המערבית, וכעת היא בשליטה צבאית ישראלית.

מהן האטרקציות של שכם?

בשכם נמצאים אתרים היסטוריים רבים, ביניהם העיר העתיקה שכם, העיר המקראית שילה, והמקדש השומרוני בהר גריזים. הוא גם ביתם של מספר מוזיאונים, כולל מוזיאון שכם, בו נמצאים חפצים מההיסטוריה הארוכה של העיר. בעיר יש גם סצנת אמנות תוססת, עם מספר גלריות ותיאטראות.

מה המצב הנוכחי בשכם?

שכם נמצאת כיום בשליטה צבאית ישראלית, והיא כפופה להגבלות תנועה וגישה. בעיר היו עימותים תכופים בין כוחות ישראליים למפגינים פלסטינים. למרות זאת, שכם נותרה עיר תוססת, עם כלכלה משגשגת ומורשת תרבותית עשירה.

קישור חיצוני

למידע נוסף, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן