דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת יריחו היום?

היכן ממוקמת יריחו היום?

היכן ממוקמת יריחו היום?

מה זה יריחו?

יריחו היא עיר השוכנת בשטחים הפלסטיניים, ליד נהר הירדן בגדה המערבית. זוהי אחת הערים המאוכלסות ברציפות העתיקות בעולם, עם עדויות להתיישבות עוד באלף ה-8 לפני הספירה. העיר ידועה בהיסטוריה התנ"כית שלה, כפי שהיא מוזכרת בברית הישנה של התנ"ך.

איפה יריחו ממוקמת היום?

יריחו ממוקמת בגדה המערבית, ליד נהר הירדן. הוא נמצא כ-20 קילומטרים צפונית-מזרחית לירושלים, ומהווה את המושב המנהלי של נפת יריחו. העיר מוקפת גבעות, וממוקמת בעמק פורה. אוכלוסיית העיר מוערכת בכ-25,000 איש, רובם פלסטינים.

תולדות יריחו

ליריחו היסטוריה ארוכה ורב-קומתית, שכן היא אחת הערים העתיקות ביותר המאוכלסות ברציפות בעולם. העיר מוזכרת בברית הישנה של התנ"ך, ועדויות ארכיאולוגיות מצביעות על כך שהיא התיישבה לראשונה באלף ה-8 לפני הספירה. העיר נשלטה על ידי מגוון תרבויות שונות במהלך השנים, ביניהן הכנענים, הישראלים, הרומאים, הביזנטים, הערבים והעות'מאנים.

יריחו המודרנית

כיום, יריחו היא עיר שוקקת חיים עם אוכלוסייה של כ-25,000 איש. העיר היא יעד תיירותי פופולארי, שכן היא ביתם של מספר אתרים ארכיאולוגיים, ביניהם חורבות העיר העתיקה יריחו. בעיר יש גם מספר אטרקציות תרבותיות, כמו רכבל יריחו, פסטיבל המוזיקה של יריחו ומוזיאון יריחו.

סיכום

יריחו היא עיר השוכנת בשטחים הפלסטיניים, ליד נהר הירדן בגדה המערבית. זוהי אחת הערים המאוכלסות ברציפות העתיקות בעולם, עם עדויות להתיישבות עוד באלף ה-8 לפני הספירה. כיום, יריחו היא עיר שוקקת חיים עם אוכלוסייה של כ-25,000 איש. העיר היא יעד תיירותי פופולרי, שכן היא מהווה בית למספר אתרים ארכיאולוגיים, אטרקציות תרבותיות ונקודות עניין נוספות. למידע נוסף על יריחו, בדוק את החיפוש הזה ב-YouTube.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן