דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת בלפסט באנגליה?

היכן ממוקמת בלפסט באנגליה?

היכן ממוקמת בלפסט באנגליה?

מה זה בלפסט?

בלפסט היא הבירה והעיר הגדולה ביותר של צפון אירלנד. הוא ממוקם בחוף המזרחי של אירלנד, על גדות נהר לאגן. זוהי העיר השנייה בגודלה באי אירלנד, אחרי דבלין.

נושאים קשורים:

 

איפה בלפסט באנגליה?

בלפסט ממוקמת בבריטניה, במדינת אנגליה. הוא ממוקם בחוף המזרחי של האי בריטניה הגדולה, בפינה הצפון מזרחית של המדינה. זה כ-110 מייל (177 ק”מ) צפונית ללונדון.

מהי אוכלוסיית בלפסט?

האוכלוסייה של בלפסט מוערכת ב-333,871 נכון לשנת 2019. זה הופך אותה לעיר ה-17 בגודלה בבריטניה ולעיר השנייה בגודלה בצפון אירלנד אחרי העיר הסמוכה דרי.

מה ההיסטוריה של בלפסט?

לבלפסט היסטוריה ארוכה ומורכבת, המשתרעת עד לתקופת הברזל. העיר נוסדה על ידי העם הגאלי במאה ה-6, ולאחר מכן השתלטו עליה הנורמנים במאה ה-12. במאה ה-17 הוקמה בלפסט כעיר נמל מרכזית, והיא צמחה במהירות במאה ה-19 עקב המהפכה התעשייתית.

מהו האקלים של בלפסט?

בבלפסט יש אקלים ימי ממוזג, עם חורפים מתונים וקיץ קריר. הטמפרטורה הממוצעת בעיר היא סביב 10°C (50°F). העיר זוכה לממוצע של 890 מ”מ (35 אינץ’) של גשם בשנה.

מהן האטרקציות בבלפסט?

בלפסט היא ביתם של מספר אטרקציות, כולל מוזיאון טיטאניק בלפסט, מוזיאון אלסטר, גן החיות של בלפסט והגנים הבוטניים. העיר היא גם ביתם של חיי לילה תוססים, עם מגוון פאבים, מועדונים ומסעדות.

מהי הכלכלה של בלפסט?

בלפסט היא מרכז כלכלי חשוב בצפון אירלנד, עם מגוון רחב של תעשיות כולל בניית ספינות, הנדסה, פיננסים ותיירות. העיר היא גם ביתם של מספר חברות גדולות, כולל Bombardier, CitiGroup ו-Deloitte.

מהי רשת התחבורה בבלפסט?

בלפסט משרתת רשת תחבורה ציבורית נרחבת, הכוללת מערכת רכבת קלה, אוטובוסים ומעבורות. לעיר יש גם שני שדות תעופה בינלאומיים, נמל התעופה בלפסט סיטי ונמל התעופה הבינלאומי של בלפסט.

מהי התרבות של בלפסט?

בלפסט היא עיר תוססת תרבותית, עם היסטוריה עשירה ואוכלוסיה מגוונת. בעיר מתקיימים מספר פסטיבלים, ביניהם פסטיבל בלפסט בקווינס ופסטיבל האמנויות הבינלאומי של בלפסט. העיר היא גם ביתם של סצנת מוזיקה משגשגת, עם מספר מקומות המארחים אירועי מוזיקה חיה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן