דף הבית » איך קוראים » איך קוראים ליפהפייה הנרדמת?

איך קוראים ליפהפייה הנרדמת?

איך קוראים ליפהפייה הנרדמת?

איך קוראים ליפהפייה הנרדמת?

היפהפייה הנרדמת היא אחת האגדות האהובות בכל הזמנים. זהו סיפור קלאסי של נסיכה יפהפייה שמקוללת לישון מאה שנים עד שהיא מתעוררת על ידי נסיך נאה. אבל איך קוראים ליפהפייה הנרדמת בעצם? סיפורה של היפהפייה הנרדמת סופר בהרבה גרסאות שונות וקיבל שמות רבים ושונים. הגרסה הפופולרית ביותר של הסיפור ידועה בשם "היפהפייה הנרדמת ביער" או "La Belle au Bois Dormant" בצרפתית. גרסה זו נכתבה על ידי צ'ארלס פרו בשנת 1697. האחים גרים כתבו גם גרסה של הסיפור, שאותה הם כינו "שושנה קטנה". גרסה זו שונה במקצת מהגרסה של פרו, שכן היא כוללת תיאור מפורט יותר של תרדמת הנסיכה. הסיפור של היפהפייה הנרדמת עובד גם לסרטים ותוכניות טלוויזיה שונות. הגרסה של דיסני לסיפור נקראת "היפהפייה הנרדמת" והיא שוחררה בשנת 1959. גרסה זו מבוססת על הגרסה של פרו לסיפור. סיפורה של היפהפייה הנרדמת עובד גם לצורות שונות של ספרות, כמו רומנים, מחזות ואפילו חוברות קומיקס. אחד העיבודים הפופולריים ביותר לסיפור הוא הרומן "טרילוגיית היפהפייה הנרדמת" מאת אן רייס. הרומן הזה הוא שחזור של הסיפור הקלאסי ועוקב אחר הרפתקאותיה של הנסיכה כשהיא מתעוררת מתרדמתה. הסיפור של היפהפייה הנרדמת הותאם גם לצורות שונות של אמנות, כמו ציורים, פסלים ואפילו קעקועים. אנשים רבים בחרו לעשות קעקועים של הנסיכה בתרדמתה, כדרך להנציח את הסיפור.

הסיפור מאחורי הסיפור

הסיפור של היפהפייה הנרדמת קיים כבר מאות שנים והוא סופר בהרבה גרסאות שונות. הסיפור המקורי נכתב על ידי Giambattista Basile בשנת 1634 ונקרא "השמש, הירח וטליה". גרסה זו של הסיפור היא הרבה יותר אפלה מהגרסאות שבאו לאחר מכן, שכן היא כוללת פיה מרושעת שמקללת את הנסיכה לישון במשך מאה שנים. הסיפור עובד אז על ידי צ'ארלס פרו בשנת 1697 וקיבל את התואר "היפהפייה הנרדמת ביער". הגרסה הזו של הסיפור הרבה יותר קלילה מהגרסה של באזיל, שכן היא כוללת נסיך נאה שמציל את הנסיכה מתרדמתה. האחים גרים כתבו לאחר מכן גרסה משלהם לסיפור, שאותה הם כינו "שושנה ברזית הקטנה". גרסה זו שונה במקצת מהגרסה של פרו, שכן היא כוללת תיאור מפורט יותר של תרדמת הנסיכה.

השמות השונים של היפהפייה הנרדמת

הסיפור של היפהפייה הנרדמת זכה לשמות רבים ושונים במהלך השנים. הנה כמה מהשמות הפופולריים ביותר לסיפור:

  • היפהפייה הנרדמת ביער
  • ורד בריאר הקטנה
  • השמש, הירח וטליה
  • La Belle au Bois Dormant
  • היפיפייה הנרדמת

דעה אישית

תמיד הייתי מעריץ של הסיפור של היפהפייה הנרדמת. אני אוהב את הרעיון של נסיכה יפה שמקללת לישון במשך מאה שנים עד שהיא מתעוררת על ידי נסיך נאה. זוהי אגדה קלאסית שסופרה בהרבה גרסאות שונות וקיבלה שמות רבים ושונים. אני חושב שזה סיפור נצחי שימשיך להיות מסופר בדורות הבאים.

שאלות ותשובות

ש: איך קוראים לגרסה המקורית של הסיפור? ת: הגרסה המקורית של הסיפור נכתבה על ידי Giambattista Basile בשנת 1634 ונקראה "השמש, הירח וטליה". ש: מי כתב את הגרסה של הסיפור שנקראת "היפהפייה הנרדמת ביער"? ת: הגרסה של הסיפור שנקראת "היפהפייה הנרדמת ביער" נכתבה על ידי צ'ארלס פרו בשנת 1697. ש: איך נקראת הגרסה של האחים גרים לסיפור? ת: הגרסה של האחים גרים לסיפור נקראת "שושנה קטנה". ש: איך קוראים לגרסה של דיסני לסיפור? ת: הגרסה של דיסני לסיפור נקראת "היפהפייה הנרדמת" והיא שוחררה בשנת 1959. ש: איך נקרא העיבוד הרומן של הסיפור? ת: העיבוד הרומן לסיפור נקרא "טרילוגיית היפהפייה הנרדמת" מאת אן רייס.

סיכום

היפהפייה הנרדמת היא אחת האגדות האהובות בכל הזמנים. זהו סיפור קלאסי של נסיכה יפהפייה שמקוללת לישון מאה שנים עד שהיא מתעוררת על ידי נסיך נאה. סיפורה של היפהפייה הנרדמת סופר בהרבה גרסאות שונות וקיבל שמות רבים ושונים, כמו "היפהפייה הנרדמת ביער", "שושנה שופרית קטנה", "השמש, הירח וטליה", "לה". Belle au Bois Dormant", ו"היפהפייה הנרדמת". הסיפור גם עובד לצורות שונות של ספרות, אמנות וקולנוע. זהו סיפור נצחי שימשיך להסופר לדורות הבאים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן