דף הבית » איך קוראים » האחים שהמציאו את המטוס: ווילבור ואורוויל רייט

האחים שהמציאו את המטוס: ווילבור ואורוויל רייט

האחים שהמציאו את המטוס: ווילבור ואורוויל רייט

האחים רייט: ווילבר ואורוויל

האחים רייט, ווילבר ואורוויל, מיוחסים להמציא ובניית המטוס המצליח הראשון בעולם ולבצע את הטיסה הראשונה המבוקרת, המונעת ומתמשכת הכבדה מהאוויר. האחים השיגו את ההישג הזה ב-17 בדצמבר 1903, ליד קיטי הוק, צפון קרוליינה. האחים רייט היו שניים מתוך שבעה ילדים שנולדו למילטון רייט ולסוזן קתרין קורנר רייט. ווילבר נולד ב-1867 ואורוויל ב-1871. האחים רייט גדלו בדייטון, אוהיו, שם פיתחו עניין במכשירים מכניים ובתעופה.

ניסויים מוקדמים

האחים רייט החלו את הניסויים שלהם עם דאונים בשנת 1900. הם ערכו את הניסויים שלהם בקיטי הוק, צפון קרוליינה, בגלל הרוחות החזקות והיציבות שלה. האחים יצרו סדרה של דאונים, כל אחד מהם גדול ומתוחכם יותר מהקודם. האחים רייט חקרו גם את יצירותיהם של חלוצי תעופה אחרים, ביניהם אוטו לילינטל, מהנדס גרמני שעשה את טיסות הדאון המוצלחות הראשונות בשנות ה-90 של המאה ה-19. האחים רייט השתמשו בנתונים של לילינטל כדי לחשב את העילוי של צורות כנף שונות.

העלון של רייט

בשנת 1903, האחים רייט בנו את המטוס הממונע הראשון שלהם, רייט פלייר. הפלייר היה דו-כנפי עם מוטת כנפיים של 40 רגל ואורך של 21 רגל. הוא הונע על ידי מנוע בנזין של 12 כוחות סוס והייתה לו מהירות מרבית של 30 מייל לשעה. האחים רייט ביצעו את הטיסה המוצלחת הראשונה שלהם ב-17 בדצמבר 1903. ווילבר ואורוויל ניהלו בתורות את הפלייר. ווילבר טס בטיסה הראשונה, שנמשכה 12 שניות וכיסה 120 רגל. אורוויל טס בטיסה השנייה, שנמשכה 59 שניות וכיסתה 852 רגל.

הישגים מאוחרים יותר

האחים רייט המשיכו לשכלל את מטוסיהם ולבצע שיפורים בעיצובו. ב-1905 הם בנו את ה-Wright Flyer III, שהיה המטוס המעשי הראשון. הייתה לו מוטת כנפיים של 40 רגל ואורך של 21 רגל. הוא הונע על ידי מנוע בנזין של 12 כוחות סוס והייתה לו מהירות מרבית של 45 מייל לשעה. האחים רייט ערכו את ההדגמה הפומבית הראשונה שלהם של פלייר III בצרפת בשנת 1908. הם גם ביצעו את הטיסה הראשונה של מטוס עם נוסע בשנת 1909.

מוֹרֶשֶׁת

ההישגים של האחים רייט חוללו מהפכה בתחבורה ואפשרו נסיעות אוויריות. להמצאת המטוס שלהם הייתה השפעה עמוקה על העולם ושינתה את הדרך בה אנו חיים. המורשת של האחים רייט מתקיימת בדמות האנדרטה הלאומית של האחים רייט בקיטי הוק, צפון קרוליינה. האנדרטה נחנכה בשנת 1932 ומהווה מחווה להישגי האחים.

סיכום

האחים רייט, ווילבר ואורוויל, מיוחסים להמציא ובניית המטוס המצליח הראשון בעולם ולבצע את הטיסה הראשונה המבוקרת, המונעת ומתמשכת הכבדה מהאוויר. האחים השיגו את ההישג הזה ב-17 בדצמבר 1903, ליד קיטי הוק, צפון קרולינה. הם ערכו את הניסויים שלהם עם דאונים בשנת 1900 ולמדו את עבודותיהם של חלוצי תעופה אחרים. ב-1903 הם בנו את המטוס המופעל הראשון שלהם, ה-Wright Flyer, ועשו את הטיסה המוצלחת הראשונה שלהם. האחים רייט המשיכו לשכלל את מטוסיהם ולבצע שיפורים בעיצובו. להמצאת המטוס שלהם הייתה השפעה עמוקה על העולם ושינתה את הדרך בה אנו חיים. מורשתם של האחים רייט מתקיימת בדמות האנדרטה הלאומית של האחים רייט בקיטי הוק, צפון קרוליינה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן