דף הבית » איך קוראים » איך קוראים ליפהפייה הנרדמת?

איך קוראים ליפהפייה הנרדמת?

איך קוראים ליפהפייה הנרדמת?

סקירה כללית של היפהפייה הנרדמת

היפהפייה הנרדמת היא אגדה קלאסית שנכתבה על ידי צ'ארלס פרו בשנת 1697. היא מספרת את סיפורה של נסיכה שמקוללת על ידי פיה מרושעת ונופלת בשינה עמוקה. הסיפור עובד לצורות שונות של מדיה, כולל ספרים, סרטים ומחזות זמר.

הסיפור זכה לשמות רבים ושונים במהלך השנים, כולל La Belle au bois dormant (היפהפייה ישנה ביער) בצרפתית, Dornröschen (שושנה הקטנה) בגרמנית, ו-La bella durmiente (היפהפייה הנרדמת) בספרדית.

עיבודים של היפהפייה הנרדמת

הסיפור של היפהפייה הנרדמת הותאם לצורות שונות של מדיה, כולל ספרים, סרטים ומחזות זמר. העיבוד הידוע ביותר הוא סרט האנימציה של וולט דיסני משנת 1959, המבוסס על גרסת האחים גרים לסיפור. גרסה זו של הסיפור מכונה לעתים קרובות "היפהפייה הנרדמת של דיסני".

הסיפור גם עובד למספר סרטי לייב אקשן, כולל הסרט Maleficent מ-2014, המבוסס על הסיפור מנקודת המבט של הפיה המרושעת. היו גם מספר עיבודים לבמה, כולל המחזמר היפהפייה הנרדמת והחיה, שעלה לראשונה בלונדון ב-2006.

הדמויות של היפהפייה הנרדמת

הסיפור של היפהפייה הנרדמת מציג מספר דמויות, ביניהן הנסיכה, הנסיך, הפיה המרושעת והפיות הטובות. הנסיכה מכונה לעתים קרובות הנסיכה אורורה, והנסיך מכונה לעתים קרובות הנסיך פיליפ.

הפיה המרושעת מכונה לעתים קרובות Maleficent, והפיות הטובות מכונה לעתים קרובות צמחייה, פאונה ו- Merryweather. דמויות אלו הותאמו לצורות שונות של מדיה, כולל ספרים, סרטים ומחזות זמר.

סיכום

היפהפייה הנרדמת היא אגדה קלאסית שעברה עיבוד לצורות שונות של מדיה, כולל ספרים, סרטים ומחזות זמר. הסיפור זכה לשמות רבים ושונים במהלך השנים, כולל La Belle au bois dormant, Dornröschen ו-La bella durmiente. הסיפור כולל מספר דמויות, ביניהן הנסיכה, הנסיך, הפיה המרושעת והפיות הטובות.

העיבוד הידוע ביותר הוא סרט האנימציה של וולט דיסני משנת 1959, שלעתים קרובות מכונה "היפהפייה הנרדמת של דיסני". הסיפור גם עובד למספר סרטי לייב אקשן, כולל הסרט Maleficent משנת 2014, וכן מספר עיבודים בימתיים, כולל המחזמר היפהפייה הנרדמת והחיה.

למידע נוסף על הסיפור של היפהפייה הנרדמת, בדוק את החיפוש הזה ביוטיוב .

שֵׁם שפה הִסתַגְלוּת
La Belle au bois רדום צָרְפָתִית גרסת 1697 של צ'ארלס פרו
Dornröschen גֶרמָנִיָת גרסת האחים גרים
לה בלה דורמיאנטה ספרדית גרסת 1697 של צ'ארלס פרו
היפהפייה הנרדמת של דיסני אנגלית סרט האנימציה של וולט דיסני משנת 1959

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן