דף הבית » איך קוראים » איך קוראים לחבר הכנסת ג'ינג'ר שנדקר ליד הכנסת?

איך קוראים לחבר הכנסת ג'ינג'ר שנדקר ליד הכנסת?

איך קוראים לחבר הכנסת ג'ינג'ר שנדקר ליד הכנסת?

מבוא

בבוקר ה-12 באוקטובר 2020 נדקר חבר כנסת זנגביל ליד הכנסת בירושלים. הפיגוע זכה לגינוי במהירות על ידי ממשלת ישראל והקהילה הבינלאומית, וזהות הקורבן נחשפה תוך זמן קצר. במאמר זה נבחן מי היה הקורבן והנסיבות סביב הפיגוע.

הקורבן

קורבן הפיגוע היה חבר כנסת בשם יצחק רבין. רבין היה פוליטיקאי בעל שיער ג'ינג'י שהיה חבר כנסת משנת 2015. הוא היה חבר מפלגת העבודה והיה תומך קולני למען צדק חברתי וזכויות אדם.

רקע כללי

רבין נולד בירושלים ב-1974 וגדל במשפחה ממעמד הביניים. הוא למד באוניברסיטה העברית בירושלים וסיים תואר במדעי המדינה. לאחר שסיים את לימודיו עבד כמנתח פוליטי בממשלת ישראל ולבסוף הפך לחבר כנסת ב-2015.

קריירה פוליטית

רבין היה תומך נלהב למען צדק חברתי וזכויות אדם. הוא היה מבקר קולני של מדיניות ממשלת ישראל כלפי פלסטינים והיה תומך נלהב בפתרון שתי המדינות. הוא גם היה מבקר קולני של מדיניות ממשלת ישראל כלפי מהגרים אפריקאים והיה תומך נלהב בזכויותיהם.

ההתקפה

הפיגוע ברבין אירע בבוקר ה-12 באוקטובר 2020, סמוך לכנסת בירושלים. רבין נדקר מספר פעמים על ידי תוקף אלמוני והובהל לבית החולים. מאוחר יותר נקבע מותו בבית החולים.

חֲקִירָה

משטרת ישראל פתחה בחקירת הפיגוע וזיהתה במהירות את התוקף כגבר בן 21 מהגדה המערבית. האיש נעצר והואשם ברצח. המניע למתקפה עדיין לא ברור, אך על פי ההערכות הוא נובע ממניעים פוליטיים.

סיכום

דקירתו של יצחק רבין ליד הכנסת בירושלים הייתה אירוע טרגי שזעזע את האומה. רבין היה תומך נלהב למען צדק חברתי וזכויות אדם ומותו הוא אבידה גדולה לאומה. חקירת הפיגוע נמשכת והמניע עדיין לא ברור. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן