דף הבית » כמה » איך קוראים לדג בתולות הים הקטנות? הכירו את המלווה התת-ימי הנאמן של אריאל

איך קוראים לדג בתולות הים הקטנות? הכירו את המלווה התת-ימי הנאמן של אריאל

פלנדר היא דג צבעוני ושובב עם עיניים גדולות שעוזר לאריאל לנווט בעולם התת-ימי ומלווה אותה ברבות מהרפתקאותיה.

מכירים את הסיפור של בת הים הקטנה? מאז שהוצג לראשונה על ידי הסופר הדני הנס כריסטיאן אנדרסן בשנת 1837, האגדה הקלאסית הזו מענגת את הקוראים ברחבי העולם. אבל מה עם הסיידקיק הדגים האיקוני של הדמות הראשית אריאל? כולנו מזהים אותה מיד אבל האם אנחנו יודעים את שמה? בפוסט של היום בבלוג, נסתכל מקרוב על מי זו המלווה המונפש האהובה הזו ונגלה מדוע היא תופסת מקום מיוחד בליבנו. אז אם אי פעם תהיתם מה בדיוק שמו של הדג של בת הים הקטנה – אז המשך לקרוא!

איך קוראים לדג בתולות הים הקטנות?

בסרט האנימציה הפופולרי של דיסני “בת הים הקטנה”, הדמות הראשית אריאל מתיידדת עם דג צבעוני עם עיניים גדולות ואישיות שובבה. הדג הזה, שמלווה את אריאל ברבות מהרפתקאותיה ועוזר לה לנווט בעולם התת-ימי, נקרא פלונדר. פלונדר הוא בן לוויה נאמן ואמיץ לאריאל, גם כאשר הוא מתמודד עם מצבים מסוכנים או אתגרים קשים. ההתנהגות המוזרה והתעלולים ההומוריסטים שלו מספקים איזון קליל לרגעים הדרמטיים יותר של הסרט. בסך הכל, פלונדר היא דמות אהובה שכבשה את ליבם של מעריצים רבים של הסרט.

מה שמו של סרטן בת הים הקטנה?

בת הים הקטנה היא אגדה קלאסית אהובה המוכרת ברחבי העולם, ואין זה מפתיע שחלק מהדמויות שלה הפכו לאיקוניות בפני עצמן. דמות אחת כזו היא סבסטיאן, הסרטן היוצא שמשמש כסיידקיק הנאמן של אריאל להרפתקאותיה מתחת למים. לעתים קרובות הוא מתואר כדמות יזמית ושנונה שעוזרת להדריך את בת הים לאורך המסע שלה להתאחד עם הנסיך אריק. למרות קומתו הקטנה ואישיותו האנרגטית, הוא גורם להפעלת השפעתו להיראות קלה! למרות ששמו המלא לא נחשף בסיפורי הקאנון של דיסני, המעריצים עדיין זוכרים אותו בחיבה כסבסטיאן החביב מילדותם.

איזה סוג של דג התפרץ מבת הים הקטנה?

סוג הדג פלנדר, בן לוויתו הנאמן של אריאל בסרט הקלאסי של דיסני בת הים הקטנה, ידוע בתור פלנדר מצוי או אירופי. ניתן למצוא את הדג השטוח הזה על קרקעית האוקיינוס ​​או באזורים הרדודים של נהרות ונחלים, ויש לו עיניים מסביב הממוקמות ליד פיו. הצד השמאלי שלו לבן בדרך כלל ואילו הצד הימני מסומן באומנות בגווני חום, מה שמאפשר לו להשתלב בצורה מושלמת עם הסביבה שלו. לא יליד מימי אמריקה, הדג הזה אולי קטן בגודלו אבל הוא מילא תפקיד גדול מאוד בלב הילדים במשך דורות!

דמויות דגים בתולת ים קטנה

דמויות של בת הים הקטנה מביאות הרבה כיף ופליאה למסך הגדול. מאריאל, הנסיכה המתבגרת הסקרנית שנחושה לחקור מעבר לעולמה התת-ימי, ועד לסבסטיאן, הסרטן הקריר עם לב גדול ועצות טובות, הדמויות האלה שוכנות בים שבו את דמיוננו. פלונדר, הצד-קיק והחבר הכי טוב של אריאל שנאמנותו אינה יודעת גבולות, ואורסולה מכשפת התמנון השטנית שואפות לכשף את הצופים באישיותם הייחודית. אז בין אם הצופים צופים ביופיו השליו של העולם למטה ובין אם כדי לצחוק מאחד הציטוטים השגויים המצחיקים של סקאטל, תמיד יהיה שפע של בידור מסופק על ידי דמויות הדגים של בת הים הקטנה האלה!

ההתנהגות המוזרה והתעלולים ההומוריסטים של פלונדר הפכו אותו לדמות אהובה על המעריצים בסרט האנימציה האהוב.
ההתנהגות המוזרה והתעלולים ההומוריסטים של פלונדר הפכו אותו לדמות אהובה על המעריצים בסרט האנימציה האהוב.

האם בת הים הקטנה חצי דג?

הוויכוח עתיק היומין אם בת הים הקטנה היא אכן חצי דג או לא, נמשך במשך שנים, והותיר אנשים רבים מבולבלים. כדי ליישב את הוויכוח אחת ולתמיד, יש לציין כי אמנם לאריאל יש זנב בתולת ים בצורתה האנושית, אבל זה לא אומר בהכרח שהיא רק חצי אנושית. בת הים הקטנה היא חלק מיצורים מיתיים רבים – בתולות ים הן אחת מהן – מה שאומר שהגוף שלה מורכב מצורות רבות ושונות, מה שהופך אותה לתלת-תאית במקום לדו-תאית בלבד. לכן, בעוד שהדמות עשויה להיראות כאילו יש לה חלקי גוף של דגים, לא ניתן היה לסווג אותם מבחינה ביולוגית או רגשית מכיוון שהם מגיעים ממגוון מקורות. בסך הכל, אריאל אולי לא מזוהה טכנית כחצי דג, אבל ללא ספק נשאר יצורים מיתולוגיים.

האם סבסטיאן הוא סרטן או לובסטר?

יש קצת ויכוח אם הדמות סבסטיאן מבת הים הקטנה של דיסני היא אכן לובסטר או סרטן. בניגוד לאמונה הרווחת, סבסטיאן הוא סרטן יבשה אדום קריבי. ניתן לראות זאת בגופו וברגליו האדומים בעודו קוצני למדי בהשוואה ללובסטרים. מהמראה שלו על המסך, ברור שהוא מחזיק בזהות זו זמן רב ללא סימנים של ממש הפך למין אחר. בעוד שיש שיטענו שיש לו טפרים כמו לובסטר, הם מזכירים יותר את סרטן הפרסה בהתחשב במיקומם ובצורתם. בכל מקרה, זה לא חשוב אם הוא נשאר אך ורק בתוך מין סרטן אחד או לא, מכיוון שהסרטים עשו עבודה מרשימה לתת לו מספיק כריזמה בלי קשר!

לבסוף, איך קוראים לדג בתולות הים הקטנות? הכירו את המלווה התת-ימי הנאמן של אריאל

לאחר קריאת הבלוג הזה, ברור שהדמות האהובה של דיסני, אריאל, וחברה הדגים השובב שלה ידועים בשם Flounder. הוא היה חלק מהסרט מאז 1989 וממשיך להיות חלק איקוני של בת הים הקטנה. מאישיותו השובבה ועד לגוף הפסים הקלאסי שלו, פלונדר הוא בהחלט השלמה בלתי נשכחת לסיפורו של אריאל. המעריצים נהנים לחזור ולבקר בסרט בזמן ובזמן רק כדי לחוות את האינטונציות הנלהבות והביטויים האיקוניים של פלונדר. ברור מדוע ילדים נקשרו אליו כל כך – הוא באמת מביא את המסע של אריאל חזרה הביתה בחיים. אולי הוא לא יקבל הרבה תשומת לב ממבוגרים, אבל אל תטעו – פלונדר היא אחת הדמויות הטובות ביותר בסרטי דיסני!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן