דף הבית » מתי כדאי » מתי כדאי לזרוע תורמוס?

מתי כדאי לזרוע תורמוס?

מתי כדאי לזרוע תורמוס?

מבוא לתורמוס

מה זה לופין?

תורמוס הוא צמח פורח שמקורו בצפון אמריקה. הוא בן למשפחת האפונה ויש לו מגוון של צבעים, צורות וגדלים. תורמוס הוא בחירה פופולרית עבור גננים בגלל הפרחים האטרקטיביים שלו ויכולתו למשוך מאביקים.

מהם היתרונות של גידול תורמוס?

תורמוס הוא בחירה מצוינת עבור גננים כי הוא קל לגידול ולתחזוקה. זהו גם מקור נהדר של צוף עבור מאביקים כמו דבורים, פרפרים ויונקי דבש. בנוסף, התורמוס עמיד לבצורת, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת עבור אזורים עם כמות גשמים נמוכה.

מתי לזרוע תורמוס

מתי לשתול זרעי תורמוס

יש לשתול זרעי תורמוס באביב כאשר האדמה התחממה ל-55 מעלות צלזיוס לפחות. יש לשתול את הזרעים בעומק של כ-1/2 ס"מ ולהפריד ביניהם כ-8 ס"מ. השקו את הזרעים מיד לאחר השתילה והשאירו את האדמה לחה עד שהזרעים נבטו.

מתי להשתיל תורמוס

ניתן להשתיל תורמוס באביב או בסתיו. אם אתה משתיל באביב, המתן עד שהאדמה תתחמם לטמפרטורה של 55 מעלות צלזיוס לפחות. אם אתה משתיל בסתיו, המתן עד שטמפרטורות היום יהיו באופן עקבי מתחת ל-70 מעלות צלזיוס. בעת ההשתלה, יש לוודא שהתורמוס נטוע באותו עומק כפי שהיה בעציץ.

מתי להפרות תורמוס

יש להפרות את התורמוס באביב כאשר הצמחים גדלים באופן פעיל. השתמשו בדשן מאוזן כמו 10-10-10 ומרחו אותו לפי ההוראות שעל האריזה. הימנע מדישון יתר, מכיוון שהדבר עלול לגרום לצמחים להיות רגליים ולייצר פחות פרחים.

מתי לקצור תורמוס

יש לקצור את פרחי התורמוס כאשר הניצנים רק מתחילים להיפתח. חותכים את הגבעולים ממש מתחת לראש הפרח ומסירים את העלים שעלולים להיות מחוברים. ניתן להשתמש בפרחים טריים או מיובשים לשימוש מאוחר יותר.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן