דף הבית » איך קוראים » איך מכנים הסינים כדורגל סיני?

איך מכנים הסינים כדורגל סיני?

איך מכנים הסינים כדורגל סיני?

היסטוריה קצרה של הכדורגל הסיני

לכדורגל הסיני יש היסטוריה ארוכה ועשירה. מאמינים שהמשחק שוחק לראשונה בארץ בתקופת שושלת האן (206 לפנה"ס – 220 לספירה). במהלך תקופה זו, המשחק היה ידוע בשם 'קוג'ו' ושוחק עם כדור עור מלא בנוצות. המשחק היה פופולרי בקרב המעמדות הגבוהים ושימש לעתים קרובות כצורת בידור עבור הקיסר וחצרו. בעידן המודרני, הכדורגל הסיני ראה פריחה מחודשת בפופולריות. ליגת העל הסינית (CSL) הוקמה בשנת 2004 וכיום היא אחת מליגות הכדורגל הנצפות ביותר בעולם. ה-CSL הפך למקור הכנסה עיקרי עבור ממשלת סין והיווה גורם מרכזי בצמיחת הכלכלה הסינית.

איך הסינים מכנים כדורגל סיני?

הסינים מתייחסים למשחק הכדורגל בשם 'זוקיו'. זה מתורגם ל'כדור רגל' והוא המונח הפופולרי ביותר המשמש לתיאור המשחק בסין. המונח 'זוקיו' משמש גם להתייחסות לליגת העל הסינית, שהיא הרמה העליונה של הכדורגל הסיני. המונח 'זוקיו' משמש גם להתייחסות לנבחרת הסינית, הידועה בשם 'ז'ונגגואו זוקיו'. זה מתורגם ל'כדור רגל סיני' והוא השם הרשמי של הקבוצה. הקבוצה זכתה להצלחה מסוימת בשנים האחרונות והיא מדורגת כיום כקבוצה ה-73 הטובה בעולם.

התאחדות הכדורגל הסינית

התאחדות הכדורגל הסינית (CFA) היא הגוף המנהל של הכדורגל בסין. ה-CFA אחראי על הרגולציה וקידום המשחק בארץ. ה-CFA אחראי גם לפיתוח המשחק בכל הרמות, מהבסיס ועד המקצועי. ה-CFA חבר הן בפיפ"א והן בקונפדרציית הכדורגל של אסיה (AFC). ה-CFA אחראי גם על הארגון של ליגת העל הסינית ונבחרת סין.

ליגת העל הסינית

ליגת העל הסינית היא הליגה הבכירה של הכדורגל הסיני והיא אחת הליגות הנצפות ביותר בעולם. הליגה מורכבת מ-16 קבוצות ומחולקת לשתי חטיבות – ליגת העל הסינית והליגה הסינית הראשונה. ליגת העל הסינית היא החטיבה היוקרתית והתחרותית ביותר בכדורגל הסיני. הקבוצות בליגה מתחרות על תואר ליגת העל הסינית ועל גביע האנגלי הסיני. הליגה משמשת גם כפלטפורמה לשחקנים סינים להפגין את כישרונותיהם לעולם.

סיכום

לכדורגל הסיני יש היסטוריה ארוכה ועשירה וזכה לעלייה מחודשת בפופולריות בשנים האחרונות. הסינים מכנים את המשחק 'zuqiu' והתאחדות הכדורגל הסינית היא הגוף השולט בספורט במדינה. ליגת העל הסינית היא הליגה הבכירה של הכדורגל הסיני והיא אחת הליגות הנצפות ביותר בעולם.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן