דף הבית » כיצד ניתן » איך לדחות תקופה: מדריך מקיף

איך לדחות תקופה: מדריך מקיף

איך לדחות תקופה: מדריך מקיף

מהו עיכוב מחזור?

עיכוב מחזור הוא פעולת דחיית המחזור החודשי. זה יכול להיעשות ממגוון סיבות, כמו הימנעות ממחזור במהלך אירוע מיוחד או כדי להפחית את התסמינים הקשורים לתסמונת קדם וסתית (PMS).

שיטות של עיכוב תקופה

קיימות מספר שיטות של עיכוב תקופה זמינות. אלו כוללים:

1. אמצעי מניעה הורמונליים

אמצעי מניעה הורמונליים היא שיטה פופולרית לעיכוב מחזור. זה עובד על ידי דיכוי הביוץ ומניעת הרחם להשיל את הרירית שלו. זה יכול לדחות תקופה של עד שלושה חודשים. צורות נפוצות של אמצעי מניעה הורמונליים כוללות את הגלולה, המדבקה והטבעת.

2. אמצעי מניעה לא הורמונליים

שיטות למניעת הריון לא הורמונליות, כמו קונדומים ודיאפרגמות, יכולות לשמש גם כדי לדחות מחזור. עם זאת, הן אינן אמינות כמו שיטות הורמונליות וייתכן שאינן יעילות.

3. צמחי מרפא

ניתן להשתמש בתרופות צמחיות, כגון ג'ינג'ר, צ'סטברי ודונג קאי, כדי לדחות מחזור. עם זאת, ישנן עדויות מוגבלות התומכות ביעילותן.

סיכונים ותופעות לוואי

עיכוב מחזור הוא בדרך כלל בטוח, אבל יכול להיות לו כמה סיכונים ותופעות לוואי. אלו כוללים:

1. חוסר איזון הורמונלי

אמצעי מניעה הורמונליים עלולים לגרום לחוסר איזון הורמונלי. זה יכול להוביל לתסמינים כמו עלייה במשקל, אקנה ושינויים במצב הרוח.

2. הפרעה לפוריות

אמצעי מניעה הורמונליים עלולים להפריע לפוריות. הסיבה לכך היא שהוא מונע ביוץ, שהוא הכרחי להתעברות.

3. סיכון מוגבר לקרישי דם

אמצעי מניעה הורמונליים יכולים להגביר את הסיכון לקרישי דם. זה יכול להיות מסוכן, מכיוון שקרישי דם יכולים להוביל לשבץ או התקף לב.

סיכום

עיכוב מחזור הוא דרך בטוחה ויעילה לדחות מחזור. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון את הסיכונים ותופעות הלוואי לפני שמחליטים איזו שיטה מתאימה לך. חשוב גם לדבר עם רופא לפני השימוש בכל סוג של שיטת עיכוב מחזור.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן