דף הבית » מתי כדאי » מתי עדיף לעשות שקיפות עורפית?

מתי עדיף לעשות שקיפות עורפית?

מתי עדיף לעשות שקיפות עורפית?

מהי בדיקת שקיפות עורפית?

מהי המטרה של בדיקת שקיפות עורפית?

מהו הזמן הטוב ביותר לבצע בדיקת שקיפות עורפית?

מהם הסיכונים של בדיקת שקיפות עורפית?

מהם היתרונות של בדיקת שקיפות עורפית?

מהי הדיוק של בדיקת שקיפות עורפית?

מהן האלטרנטיבות לבדיקת שקיפות עורפית?

בדיקת שקיפות עורפית היא בדיקת סקר לפני הלידה המשמשת להערכת הסיכון של עובר לסבול מתסמונת דאון או הפרעות כרומוזומליות אחרות. זה מבוצע בדרך כלל בין 11 ל-14 שבועות של הריון ובדרך כלל משולב עם בדיקת דם. הבדיקה נעשית על ידי מדידת כמות הנוזלים בחלק האחורי של צוואר התינוק.

מטרת בדיקת שקיפות עורפית היא לזהות עוברים בעלי סיכון מוגבר ללקות בתסמונת דאון או הפרעות כרומוזומליות אחרות. הבדיקה יכולה גם לזהות מצבים אחרים כמו מומי לב וספינה ביפידה.

הזמן הטוב ביותר לבצע בדיקת שקיפות עורפית הוא בין 11 ל-14 שבועות של הריון. הסיבה לכך היא שכמות הנוזלים בחלק האחורי של צווארו של התינוק היא הגדולה ביותר בשלב זה. ניתן לבצע את הבדיקה מוקדם יותר, אך ייתכן שהתוצאות אינן מדויקות.

הסיכונים של בדיקת שקיפות עורפית נמוכים מאוד. הבדיקה אינה פולשנית ואינה מהווה כל סיכון לאם או לתינוק. עם זאת, קיים סיכון קטן להפלה הקשור לבדיקת הדם הנעשית בדרך כלל בשילוב עם בדיקת שקיפות עורפית.

היתרונות של בדיקת שקיפות עורפית הם בכך שהיא יכולה לזהות עוברים שיש להם סיכון מוגבר ללקות בתסמונת דאון או הפרעות כרומוזומליות אחרות. זה יכול לעזור להורים לקבל החלטות מושכלות לגבי ההריון שלהם ובריאות תינוקם.

הדיוק של בדיקת שקיפות עורפית טובה מאוד. הבדיקה נמצאה מדויקת ב-95% באיתור תסמונת דאון וחריגות כרומוזומליות אחרות.

האלטרנטיבות לבדיקת שקיפות עורפית הן בדיקות סקר טרום לידתיות אחרות כמו הבדיקה המרובעת והמבחן הקדם לידתי הבלתי פולשני (NIPT). בדיקות אלו מדויקות יותר מבדיקת שקיפות עורפית אך הן יקרות יותר.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן