דף הבית » כללי » מערכות בטיחות לרכב שיצאו משימוש לאורך השנים

מערכות בטיחות לרכב שיצאו משימוש לאורך השנים

תעשיית הרכב התאפיינה לאורך כל השנים בחדשנות מתמדת, שהשפיעה על ביצועים, חווית הנהיגה ונחות הנוסעים אחרים. לצד כל אלה, התפתחות הטכנולוגיה תרמה רבות להיבט החשוב מעולם: בטיחות הרכב.

ברכישת רכב, תמיד תעדיפו כמובן לבחור מכונית שמצוידת באמצעי הבטיחות הכי מתקדמים, גם כדי להגן על עצמכם וגם כדי לנסות להשיג ביטוח לרכב במחיר יותר נוח.

אך האם אתם מצליחים לתאר לעצמם נהיגה ללא אמצעים אלה? אנחנו לא מדברים על חזרה למערכות של לפני חמש שנים, אלא הרבה יותר אחורה. מאפייני בטיחות רבים שהיו פעם סטנדרטיים התיישנו, והוחלפו בטכנולוגיות מתקדמות ויעילות יותר. 

בואו נתעמק בכמה ממערכות הבטיחות לרכב שיצאו מכלל שימוש.

חגורות בטן

בימים הראשונים של תעשיית הרכב לא היו חגורות בטיחות כלל. לאחר מכן, כאשר המודעות לנושא הבטיחות גדלה מעט, חגורות הבטן היו האמצעי העיקרי להגנה על הנוסעים. למעשה, מדובר בחלק האופקי של החגורה שאתם מכירים כיום, אך ללא הרצועה האלכסונית. חגורות אלו אבטחו רק את פלג הגוף התחתון, והותירו את פלג הגוף העליון, במיוחד הראש והחזה, פגיעים במקרה של תאונה. 

מערכות ריסון פסיביות

בשנות ה-80 ותחילת שנות ה-90, נכנסו לשימוש מערכות ריסון פסיביות, כמו חגורות בטיחות אוטומטיות וחגורות המצוידות בכריות אוויר. מערכות אלו הידקו אוטומטית את החגורה סביב הנוסע כאשר הדלת נסגרה או שהמכונית התניעה. הן יצאו משימוש כי היו מאוד לא נוחות, ולמרבה המזל טכנולוגיית כריות האוויר עשתה קפיצת מדרגה משמעותית.

משענות ראש להגנה על הצוואר

לפני שהופיעו משענות הראש האקטיביות, שנעות קדימה בזמן התנגשות מאחור כדי להפחית את הפגיעה בצוואר ולמנוע צליפת שוט, היו משענות ראש סטטיות שניסו לספק את ההגנה הזו. אלה תוכננו באופן שנועד למזער פציעות צוואר, אך חסרה להם התגובה הדינמית של המשענות המודרניות כדי להיות יעילות.

מערכות בלימה מכניות נגד נעילה (ABS)

הדור הראשון של מערכות הבלימה נגד נעילה היה מכאני בלבד, והרבה פחות יעיל מה-ABS האלקטרוני של היום. המערכות הישנות הללו היו לעתים קרובות מגושמות, פחות אמינות, והוחלפו לחלוטין במערכות אלקטרוניות המציעות שליטה ויציבות רבה יותר.

מושבים בשורה השלישית הפונים לאחור

בעבר, היו דגמים של מכוניות סטיישן ומיניוואנים שכללו מושבים בשורה השלישית אשר פנו לאחור, במטרה להגדיל את קיבולת הנוסעים. עם זאת, חששות לגבי בטיחות בהתנגשויות מאחור הביאו לסוף המגמה, והמושבים הוחלפו בשורה שפונה קדימה, עם מערכות ריסון מלאות.

פנסים קופצים

זו אינה מערכת בטיחות, אלא מאפיין שיצא משימוש בשל חששות בטיחותיים. פנסי רכב קופצים היו פופולריים בזכות היתרונות האווירודינמיים והמראה הייחודי שלהם. עם זאת, הם היוו סכנה בתאונות עם הולכי רגל והיו פחות אמינים מאשר פנסי חזית קבועים. לבסוף, הם החולפו בטכנולוגיות תאורה מתקדמות יותר כמו נורות LED ולייזר.

בשורה התחתונה, בפעם הבאה שאתם רוכשים רכב או ביטוח לרכב שלכם, תזכרו את החשיבות של קידמה בכל הנוגע לבטיחות הרכב.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן