דף הבית » כללי » כיצד אפשר לחסוך עלויות בטעינת רכב חשמלי

כיצד אפשר לחסוך עלויות בטעינת רכב חשמלי

כיצד אפשר לחסוך עלויות בטעינת רכב חשמלי

הדובדבן שבקצפת הרכב החשמלי, הוא חיסכון בעלויות האנרגיה. ועדיין, חשוב לדעת כיצד לנצל את האפשרויות הפתוחות בפניכם, כדי לחסוך כמה שיותר בהוצאות. לפניכם מספר עצמות חשובות בנושא.

הכי חסכוני – טעינה ביתית

תעריפי החשמל הביתיים נמוכים משמעותית מתעריפי הטעינה בתחנות ציבוריות. לדוגמה, תעריף “ד דו-זמני” של חברת החשמל (“חברת החשמל”) נכון לינואר 2024 עומד על כ-0.58 ש”ח לקוט”ש בשעות היום (07:00-23:00) ו-0.44 ש”ח לקוט”ש בשעות הלילה (23:00-07:00). לעומת זאת, תעריף הטעינה בתחנות ציבוריות נע בין 1.5 ש”ח ל-2.5 ש”ח לקוט”ש.

טעינה בשעות הלילה זולה עוד יותר, כיוון שתעריפי החשמל נמוכים יותר. ניתן להגדיר טיימר ברכב או באפליקציית הטעינה כדי שהטעינה תתחיל באופן אוטומטי בשעות הלילה.

אם כן, התקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי בבית מאפשרת לכם טעינה נוחה, זולה ובטוחה יותר. עמדות טעינה ביתיות מגיעות עם מגוון תכונות, כמו שליטה מרחוק, ניטור צריכת חשמל ועוד.

טעינה חכמה וחסכונית

השתמשו באפליקציות טעינה חכמה כדי לתזמן את הטעינה לשעות עם תעריף חשמל נמוך. אפליקציות אלו מאפשרות לכם לראות את תעריפי החשמל בזמן אמת ולתכנן את הטעינה בהתאם.

זכרו שטעינה חלקית (עד 80%) עשויה להיות יעילה יותר וחסכונית יותר מאשר טעינה מלאה. סוללות ליתיום-יון, הנמצאות ברוב הרכבים החשמליים, מתבלות בקצב מהיר יותר בטעינה מלאה. טעינה חלקית תשמור על בריאות הסוללה לאורך זמן.

מלבד זאת, עקבו אחר צריכת החשמל של הרכב באמצעות אפליקציית הרכב או אפליקציית הטעינה. ניטור צריכת החשמל יעזור לכם לזהות דרכים לחיסכון, כמו נהיגה חסכונית או שינוי אופן הטעינה.

טעינה ציבורית – אפשר לחסוך

חיפוש תחנות זולות: השתמשו באפליקציות כדי למצוא עמדות טעינה ציבוריות זולות. האפליקציות הייעודיות מאפשרות לכם לסנן את התוצאות לפי מחיר, סוג התקן, זמן המתנה ועוד.

שימו לב שחברות רבות מציעות הטבות ומבצעים ללקוחותיהן, כמו טעינות חינם או במחיר מוזל. וזכרו, טעינה קצרה (עד 20-30 דקות) עשויה להיות יעילה יותר וחסכונית יותר מאשר טעינה מלאה, במיוחד אם אתם זקוקים רק לטווח נסיעה קצר.

לסיום – שני טיפים נוספים

  • נהיגה חסכונית: נהיגה אקונומית תורמת לחיסכון בצריכת החשמל ובכך מפחיתה את עלויות הטעינה. שמירה על לחץ אוויר תקין בצמיגים, נהיגה במהירות אחידה והימנעות מבלימות פתאומיות הן דרכים יעילות לנהיגה חסכונית.
  • תחזוקה נכונה: תחזוקה נכונה של הרכב, כולל לחץ אוויר תקין בצמיגים, תורמת לחיסכון בצריכת החשמל.

 

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן