דף הבית » איפה נמצאת » מכה – איפה היא ממוקמת?

מכה – איפה היא ממוקמת?

מכה - איפה היא ממוקמת?

מה זה מכה?

מכה היא עיר במחוז חיג'אז של ערב הסעודית. זוהי העיר הקדושה ביותר לאסלאם, והיא מקום הולדתו של הנביא מוחמד. העיר נחשבת למרכז הרוחני של העולם האסלאמי, ומיליוני מוסלמים מכל העולם עולים לרגל למכה מדי שנה.

היכן ממוקמת מכה?

מכה ממוקמת באזור החג'אז של ערב הסעודית, בחלקה המערבי של המדינה. הוא ממוקם בעמק הצר בעל אותו השם, בגובה של 277 מטר (909 רגל) מעל פני הים. העיר ממוקמת 70 ק"מ (43 מייל) פנימה מחוף הים האדום, והיא מוקפת בהרים.

המשמעות של מכה

מכה היא העיר הקדושה ביותר לאסלאם ויש לה משמעות דתית גדולה עבור המוסלמים. זהו האתר של הכעבה, האתר הקדוש ביותר לאסלאם, שלדעתו נבנה על ידי הנביא אברהם ובנו ישמעאל. העיר היא גם מקום הולדתו של הנביא מוחמד, והיא יעד העלייה לרגל השנתית המכונה החאג'.

היסטוריה של מכה

מכה הייתה מרכז עלייה לרגל ומסחר מאז ימי קדם. העיר הייתה תחנת מסחר חשובה בנתיבי השיירות בין אפריקה, המזרח התיכון ודרום אסיה. מאמינים שהעיר התיישב לראשונה על ידי שבט קוראיש במאה ה-4 לספירה. העיר נכבשה על ידי השושלת הסעודית במאה ה-18, ומאז היא הפכה למרכז הרוחני של העולם האסלאמי.

הכעבה

הכעבה הוא בניין בצורת קובייה הממוקם במרכז המסגד הגדול במכה. זהו האתר הקדוש ביותר לאסלאם, ומאמינים שהוא נבנה על ידי הנביא אברהם ובנו ישמעאל. הכעבה היא יעד העלייה לרגל השנתית המכונה החאג', והיא גם אתר הטקס המכונה תוואף, אותו עורכים עולי רגל במהלך החאג'.

החאג'

החאג' הוא העלייה לרגל השנתית למכה שנדרשת מכל המוסלמים הכשירים שיכולים להרשות זאת לעצמם. במהלך החאג', עולי רגל נוסעים למכה ומבצעים סדרה של טקסים, כולל ה-Tawaf, שהוא טקס ההסתובבות בכעבה שבע פעמים. החאג' הוא אחד מחמשת עמודי התווך של האסלאם, ומיליוני מוסלמים מכל רחבי העולם עולים לרגל למכה מדי שנה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן