דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת מדין?

היכן ממוקמת מדין?

היכן ממוקמת מדין?

היכן ממוקמת מדין?

מדין ממוקם בערב הסעודית

מדין היא עיר בערב הסעודית, השוכנת באזור החג'אז. הוא ממוקם במחוז אל מדינה, בחלק המערבי של המדינה. העיר ידועה בהיותה העיר השנייה בקדושה באסלאם, אחרי מכה. הוא גם ביתו של המסגד של הנביא מוחמד, שהוא המסגד השני בגודלו בעולם.

היסטוריה של מדין

מדין נוסדה במאה ה-7 על ידי הנביא מוחמד וחסידיו. זו הייתה העיר הראשונה בחצי האי ערב שהוקמה כמדינה אסלאמית. העיר הפכה למרכז חשוב של למידה ותרבות אסלאמית, והייתה בירת הח'ליפות האסלאמית הראשונה.

מיקום ואקלים של מדין

מדין ממוקמת באזור החיג'אז של ערב הסעודית, כ-400 ק"מ (250 מייל) צפונית למכה. העיר ממוקמת בעמק מדברי, מוקפת הרים. האקלים חם ויבש, עם טמפרטורות שמגיעות עד 50 מעלות צלזיוס (122 מעלות פרנהייט) בקיץ.

האוכלוסייה והכלכלה של מדין

מדין מונה כ-1.2 מיליון תושבים, מה שהופך אותה לעיר הרביעית בגודלה בערב הסעודית. העיר מהווה מרכז חשוב של מסחר ותעשייה, והיא ביתם של מספר מפעלים ועסקים.

אטרקציות במדין

מדין הוא ביתם של מספר אתרים דתיים חשובים, ביניהם מסגד הנביא מוחמד ומסגד קובה. העיר ידועה גם בשווקים המסורתיים שלה, שבהם יכולים המבקרים למצוא מגוון סחורות ומזכרות.

תחבורה במדין

מדין משרת את נמל התעופה הבינלאומי המלך עבדולעזיז, הממוקם כ-20 ק"מ (12 מייל) ממרכז העיר. העיר מחוברת גם לערים אחרות בסעודיה ברשת של כבישים מהירים וכבישים.

לינה במדין

למדין יש מגוון אפשרויות לינה, החל ממלונות זולים ועד לאתרי נופש יוקרתיים. המבקרים יכולים למצוא גם מספר בתי הארחה מסורתיים, או "מג'ליס", המציעים חוויה אותנטית יותר.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן