דף הבית » איך קוראים » מה שמו של ריח הגשם?

מה שמו של ריח הגשם?

מה שמו של ריח הגשם?

מה שמו של ריח הגשם?

לגשם יש ריח ברור שמתואר לעתים קרובות כאדמה, רענן ונקי. ריח זה מכונה לעתים קרובות פטריגור, אשר נגזר מהמילים היווניות פטרה (אבן) ו-ichor (דם האלים והאלות היווניות). ריח הגשם נגרם משילוב של גורמים, כולל חיידקים, שמנים צמחיים ואוזון.

המדע שמאחורי ריח הגשם

ריח הגשם נגרם משילוב של גורמים. כאשר גשם יורד, הוא נושא עמו חיידקים, שמנים צמחיים ואוזון. אלמנטים אלה מקיימים אינטראקציה עם האוויר כדי ליצור ריח ברור של גשם. חיידקים: חיידקים באוויר משתחררים כאשר גשם יורד. חיידקים אלו מייצרים תרכובת הנקראת גיאוסמין, האחראית לריח הארצי של הגשם. שמני צמחים: שמנים צמחיים משתחררים לאוויר כאשר גשם יורד. שמנים אלו מכילים תרכובות כגון טרפנים, שאחראים לריח הטרי של הגשם. אוזון: אוזון הוא גז שנוצר כאשר ברק מכה. הגז הזה אחראי לריח הנקי של הגשם.

מדוע ריח הגשם כה מובחן?

ריח הגשם הוא כל כך מובחן מכיוון שהוא שילוב של אלמנטים שונים. החיידקים, השמנים הצמחיים והאוזון מקיימים אינטראקציה זה עם זה כדי ליצור ריח ייחודי. ריח זה מתואר לעתים קרובות כאדמה, רענן ונקי.

השוואה מהירה

אֵלֵמֶנט רֵיחַ
בַּקטֶרִיָה עֲפָרִי
שמנים צמחיים טָרִי
אוֹזוֹן לְנַקוֹת

ריח הגשם הוא שילוב ייחודי של אלמנטים המקיימים אינטראקציה זה עם זה ליצירת ריח מובחן. ריח זה מתואר לעתים קרובות כאדמה, רענן ונקי. ריח הגשם נגרם על ידי חיידקים, שמנים צמחיים ואוזון, שכולם מקיימים אינטראקציה זה עם זה כדי ליצור ריח ברור של גשם.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן