דף הבית » איך קוראים » איך נקראים 12 האלים האולימפיים?

איך נקראים 12 האלים האולימפיים?

איך נקראים 12 האלים האולימפיים?

12 האלים האולימפיים

12 האלים האולימפיים הם האלים העיקריים של המיתולוגיה היוונית העתיקה. האמינו שהם חיים על פסגת הר האולימפוס, ההר הגבוה ביותר ביוון. לאלים נחשבו שיש להם שליטה על היבטים רבים של החיים, כולל מלחמה, צדק והיסודות הטבעיים. 12 האלים האולימפיים הונהגו על ידי זאוס, מלך האלים. הוא היה אל השמים, הברקים והרעמים. אשתו, הרה, הייתה אלת הנישואין והלידה. אלים אחרים כללו את פוסידון, אל הים; האדס, אל השאול; ואפולו, אל השמש.

התפקידים של 12 האלים האולימפיים

לכל אחד מ-12 האלים האולימפיים היה תפקיד ואחריות ספציפיים. זאוס היה מנהיג האלים ומגן הצדק. הוא גם היה אחראי על השליטה במזג האוויר. פוסידון היה אל הים והיה אחראי על השליטה בגאות והסערות. האדס היה אל השאול והיה אחראי על נשמות המתים. הרה הייתה אלת הנישואין והלידה. היא גם הייתה אחראית להגנה על זוגות נשואים וילדיהם. אפולו היה אל השמש והיה אחראי על הבאת אור וחום לעולם. אתנה הייתה אלת החוכמה והייתה אחראית לספק הדרכה וידע.

מערכות היחסים של 12 האלים האולימפיים

ל-12 האלים האולימפיים היו יחסים מורכבים אחד עם השני. זאוס היה מנהיג האלים והיה נשוי להרה. פוסידון והאדס היו אחים ושניהם בנים של זאוס. אפולו ואתנה היו גם אחים ושניהם ילדיו של זאוס. האלים נלחמו לעתים קרובות זה עם זה על כוח ושליטה. זאוס ופוסידון נלחמו לעתים קרובות על מי שיש לו הכי הרבה כוח על הים. לאתנה ולפוסידון הייתה גם יריבות למי יש הכי הרבה כוח על העיר אתונה.

השוואה מהירה

אלוהים תַפְקִיד מערכת יחסים
זאוס מלך האלים, מגן הצדק, מזג האוויר נשוי להרה
פוסידון אלוהי הים, גאות ושפל, סופות אח של האדס
שְׁאוֹל אלוהי השאול, נשמות המתים אח של פוסידון
הרה אלת הנישואים, הלידה, ההגנה על זוגות נשואים וילדים נשוי לזאוס
אפולו אלוהי השמש, האור, החום אח של אתנה
אתנה אלת החוכמה, ההדרכה, הידע אח של אפולו

שאלות ותשובות

ש: למה היו אחראים 12 האלים האולימפיים?

ת: 12 האלים האולימפיים היו אחראים להיבטים רבים של החיים, כולל מלחמה, צדק והאלמנטים הטבעיים. זאוס היה מנהיג האלים והיה אחראי על השליטה במזג האוויר. פוסידון היה אל הים והיה אחראי על השליטה בגאות והסערות. האדס היה אל השאול והיה אחראי על נשמות המתים. הרה הייתה אלת הנישואין והלידה. אפולו היה אל השמש והיה אחראי על הבאת אור וחום לעולם. אתנה הייתה אלת החוכמה והייתה אחראית לספק הדרכה וידע.

ש: כיצד פעלו 12 האלים האולימפיים זה עם זה?

ת: ל-12 האלים האולימפיים היו יחסים מורכבים אחד עם השני. זאוס היה מנהיג האלים והיה נשוי להרה. פוסידון והאדס היו אחים ושניהם בנים של זאוס. אפולו ואתנה היו גם אחים ושניהם ילדיו של זאוס. האלים נלחמו לעתים קרובות זה עם זה על כוח ושליטה. זאוס ופוסידון נלחמו לעתים קרובות על מי שיש לו הכי הרבה כוח על הים. לאתנה ולפוסידון הייתה גם יריבות למי יש הכי הרבה כוח על העיר אתונה.

ש: מה היה האל החזק ביותר מבין 12 האלים האולימפיים?

ת: זאוס היה החזק ביותר מבין 12 האלים האולימפיים. הוא היה מלך האלים והיה אחראי על השליטה במזג האוויר. הוא גם היה מגן הצדק והיה לו את הכוח להעניש את מי שהפרו את חוקי האלים.

סיכום

12 האלים האולימפיים היו האלים העיקריים של המיתולוגיה היוונית העתיקה. לכל אחד מהאלים היה תפקיד ואחריות ספציפיים. זאוס היה מנהיג האלים והיה אחראי על השליטה במזג האוויר. פוסידון היה אל הים והיה אחראי על השליטה בגאות והסערות. האדס היה אל השאול והיה אחראי על נשמות המתים. הרה הייתה אלת הנישואין והלידה. אפולו היה אל השמש והיה אחראי על הבאת אור וחום לעולם. אתנה הייתה אלת החוכמה והייתה אחראית לספק הדרכה וידע. לאלים היו יחסים מורכבים אחד עם השני ולעיתים קרובות נלחמו על כוח ושליטה. זאוס היה החזק ביותר מבין 12 האלים האולימפיים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן