דף הבית » איך קוראים » מה שמו של החצוצרן הדרום אפריקאי?

מה שמו של החצוצרן הדרום אפריקאי?

מה שמו של החצוצרן הדרום אפריקאי?

מי זה יו מסקלה?

יו מסקלה היה חצוצרן, מלחין וזמר דרום אפריקאי שהיה דמות מרכזית בסצנת הג'אז של המדינה. הוא נולד ב-1939 בעיר קווא-גוקה, ויטבנק, דרום אפריקה, והחל לנגן בחצוצרה בגיל 14. הוא השפיע רבות על סצנת הג'אז הדרום אפריקאית, והמוזיקה שלו הושפעה מאוד מהמוזיקה המסורתית של מולדתו. מסקלה היה מבקר גלוי של מדיניות האפרטהייד של ממשלת דרום אפריקה, והמוזיקה שלו שימשה לעתים קרובות כסוג של מחאה נגד המשטר. הוא נאלץ לעזוב את דרום אפריקה ב-1960, והוא בילה חלק ניכר מ-30 השנים הבאות בגלות בארצות הברית. במהלך תקופה זו, הוא המשיך להלחין ולבצע מוזיקה, והוציא מספר אלבומים שזכו להערכה רבה הן בדרום אפריקה והן מחוצה לה.

המורשת המוזיקלית של מסקלה

המוזיקה של מסקלה הושפעה מאוד מהמוזיקה המסורתית של מולדתו, ולעתים קרובות שילב ביצירותיו אלמנטים של מוזיקה דרום אפריקאית. הוא גם השפיע רבות על סצנת הג'אז הדרום אפריקאית, והמוזיקה שלו שימשה לעתים קרובות כסוג של מחאה נגד משטר האפרטהייד. החיבור המפורסם ביותר של מסקלה הוא השיר "Grazing in the Grass", שיצא ב-1968 והפך להיט גדול בארצות הברית. השיר כוסה מאוחר יותר על ידי אמנים רבים, כולל להקת The Friends of Distinction, שזכתה ללהיט עם הגרסה שלהם לשיר ב-1969. היצירות האחרות של Masekela כוללות את "Stimla (רכבת פחם)," "Soweto Blues" ו-"Bring אותו חזרה הביתה (נלסון מנדלה)." הוא גם כתב את הפרטיטורה למחזמר Sarafina!, שהתבסס על מרד סוטו ב-1976.

השנים האחרונות של מסקלה

מסקלה חזר לדרום אפריקה ב-1990, לאחר נפילת משטר האפרטהייד. הוא המשיך להלחין ולבצע מוזיקה, והוציא כמה אלבומים בשנים שלאחר מכן. הוא גם הפך לדמות מרכזית בסצנת המוזיקה הדרום אפריקאית, והוא זכה במסדר איקהמנגה בשנת 2008 על תרומתו למוזיקה במדינה. מסקלה נפטר בשנת 2018, בגיל 78. הוא נזכר כדמות מרכזית בסצנת הג'אז הדרום אפריקאית, והמוזיקה שלו ממשיכה להיות חלק חשוב מהמורשת המוזיקלית של המדינה.

סיכום

יו מסקלה היה חצוצרן, מלחין וזמר דרום אפריקאי שהיה דמות מרכזית בסצנת הג'אז של המדינה. הוא היה מבקר גלוי של משטר האפרטהייד, והמוזיקה שלו שימשה לעתים קרובות כסוג של מחאה נגד הממשלה. הוא גם השפיע רבות על סצנת הג'אז הדרום אפריקאית, והמוזיקה שלו ממשיכה להיות חלק חשוב מהמורשת המוזיקלית של המדינה. למידע נוסף על יו מסקלה, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן