דף הבית » איך קוראים » מה שמו של הזכר של הדבורה?

מה שמו של הזכר של הדבורה?

מה שמו של הזכר של הדבורה?

מה שמו של הזכר של הדבורה?

הזכר של הדבורה ידוע בתור מזל"ט. דבורת הרחפנים היא חלק חשוב מאוד במושבת הדבורים, שכן היא אחראית על הפריית מלכת הדבורים. דבורת המזל"ט גדולה יותר מנקבת דבורת העבודה ואין לה עוקצים. דבורת הרחפנים היא גם הדבורה היחידה שאין לה בלוטת שעווה, ולכן היא אינה מסוגלת לייצר דבש.

תפקידה של דבורת הרחפנים

דבורת המזל"ט ממלאת תפקיד חשוב במושבת הדבורים. תפקידו העיקרי הוא להפרות את מלכת הדבורים. דבורת המזל"ט תעוף מהכוורת ותחפש מלכת דבורים להזדווג איתה. ברגע שהדבורה המזל"ט תמצא מלכת דבורים, היא תנסה להזדווג איתה. אם ההזדווגות תצליח, דבורת המזל"ט תמות זמן קצר לאחר מכן.

הבדלים בין דבורה זכר לנקבה

לזכר ולנקבה יש כמה הבדלים ברורים. זכר הדבורה, או המל"ט, גדול יותר מנקבת דבורת העבודה ואין לו עוקץ. גם לדבורת הרחפנים אין בלוטת שעווה, ולכן היא לא מסוגלת לייצר דבש. נקבת דבורת העבודה קטנה יותר מדבורת המזל"ט ויש לה עוקץ. לדבורה הפועלת יש גם בלוטת שעווה, המאפשרת לה לייצר דבש.

השוואה מהירה

סוג דבורה גודל עוֹקֵץ בלוטת שעווה
מזל"ט יותר גדול לא לא
עוֹבֵד קטן יותר כן כן

דעה אישית

הזכר של הדבורה הוא חלק חשוב במושבת הדבורים, שכן הוא אחראי על הפריית מלכת הדבורים. ללא דבורת הרחפנים, מושבת הדבורים לא תוכל לשרוד. חשוב לציין גם את ההבדלים בין זכר לנקבה, שכן יש להם תפקידים שונים במושבת הדבורים. זכר הדבורה גדול מנקבת הדבורה ואין לה עוקץ, ואילו נקבת הדבורה קטנה יותר ובעלת עוקץ. הכרת ההבדלים בין זכר לדבורה נקבה יכולה לעזור לנו להבין טוב יותר את מושבת הדבורים וכיצד היא פועלת.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן