דף הבית » איך קוראים » מה שמו של בעלה של הדבורה?

מה שמו של בעלה של הדבורה?

מה שמו של בעלה של הדבורה?

מה שמו של בעלה של הדבורה?

דבורים הן מהיצורים המרתקים ביותר בעולם. הם חיוניים לבריאות הסביבה שלנו, ויש להם מבנה חברתי מורכב. אבל מה שמו של בעלה של הדבורה?התשובה לשאלה זו תלויה בסוג הדבורה. לדבורי דבש, דבורי בומבוס ודבורי נגר יש הרגלי הזדווגות ומבנים חברתיים שונים. במאמר זה נחקור את התשובה לשאלה זו ונבחן את תפקידה של הדבורה הזכרית בכוורת.

סוגי דבורים

ישנם שלושה סוגים עיקריים של דבורים: דבורי דבש, דבורי בומבוס ודבורי נגר. דבורי דבש הן סוג הדבורה הנפוץ ביותר. הם חיים במושבות גדולות וחיוניים להאבקה של צמחים רבים. יש להם מבנה חברתי מורכב ומלכת דבורים שהיא מנהיגת הכוורת. מלכת הדבורים היא נקבת הדבורים היחידה שיכולה להתרבות, והיא מוקפת במזל"טים, או דבורים זכרים, שמטרתם היחידה היא להזדווג איתה. דבורי הבומבוס קטנות מדבורי דבש וחיות במושבות קטנות בהרבה. הם מאביקים חשובים, אבל אין להם מלכת דבורים. במקום זאת, נקבת הדבורה היא מנהיגת המושבה. זכר דבורי הבומבוס אחראים לאיסוף צוף ואבקה כדי להאכיל את המושבה. דבורי נגר הן דבורים בודדות שחיות לבד. אין להם מלכת דבורים או מבנה חברתי. נקבת דבורת הנגר בונה קן ומטילה בו את ביציה. דבורת הנגר הזכר אינה עוזרת בבניית הקן או בטיפול בצעירים.

תפקידה של הדבורה הזכרית

תפקיד הדבורה הזכר בכוורת תלוי בסוג הדבורה. בכוורות דבורי דבש, המזל"טים אחראים להזדווגות עם מלכת הדבורים. הן לא עוזרות בטיפול בצעירים או באיסוף מזון. במושבות דבורי הבומבוס, הדבורים הזכרים אחראיות לאיסוף צוף ואבקה כדי להאכיל את המושבה. הן לא עוזרות בטיפול בצעירים.במושבות דבורים נגרים, הדבורים הזכרים לא עוזרות בבניית הקן או בטיפול בצעירים.

השוואה מהירה

סוג דבורה תפקיד דבורה זכר
דבורת דבש להזדווג עם המלכה בי
בומבל בי אסוף צוף ואבקה
נגר דבורה אין תפקיד

סיכום

אז מה שמו של בעלה של הדבורה? התשובה לשאלה זו תלויה בסוג הדבורה. בכוורות דבורי דבש, המזל"טים אחראים להזדווגות עם מלכת הדבורים. במושבות דבורי הבומבוס, הדבורים הזכריות אחראיות לאיסוף צוף ואבקה כדי להאכיל את המושבה. ובמושבות דבורים נגרים, הדבורים הזכרים לא עוזרות בבניית הקן או בטיפול בצעירים. לא משנה סוג הדבורה, ברור שהדבורה הזכר ממלא תפקיד חשוב בכוורת. כדי ללמוד עוד על דבורים וההתנהגות המרתקת שלהן, בדוק את הסרטון הזה ביוטיוב .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן