דף הבית » איך קוראים » מה שמו של הבריון בספר הפלא?

מה שמו של הבריון בספר הפלא?

מה שמו של הבריון בספר הפלא?

הבריון בספר הפלא

ספר הפלא הוא רומן ילדים קלאסי מאת הסופר האירי לורד דנסני. הוא פורסם לראשונה ב-1912 ומאז הוא קלאסיקה אהובה. הסיפור עוקב אחר הרפתקאותיו של נער צעיר בשם טנגלווד, אשר נשלח לאי מסתורי על ידי אביו. על האי, טנגלווד פוגשת מגוון של יצורים מוזרים ונפלאים, כולל ענק, מכשפה ובריון. הבריון בספר הוא ענק בשם גוגמגוג. הוא מתואר כדמות ענקית, עצומה, בעלת פנים "מזואות ואכזריות". גוגמגוג היא דמות אכזרית ומאיימת המטילה אימה על שאר היצורים באי. הוא גם דמות עוצמתית, המסוגלת להישגים גדולים של כוח והרס. גוגמגוג הוא לא הבריון היחיד בספר. יש גם מכשפה בשם מורמו, שמתוארת כ"זקנה מזעזעת ומפחידה" ו"רוח ממארת". מורמו היא דמות עוצמתית שמשתמשת בקסם שלה כדי לתמרן ולשלוט בשאר היצורים באי. היא גם דמות אכזרית, שמתענגת לייסר ולייסר את היצורים האחרים.

גוגמגוג ומורמו בהשוואה

גוגמגוג ומורמו שניהם דמויות חזקות בספר, אך יש להן מניעים ושיטות שונות. גוגמגוג הוא בריון בכוח גס, שמשתמש בכוחו ובגודלו כדי להפחיד ולשלוט בשאר היצורים באי. מורמו, לעומת זאת, היא בריון עדין יותר, שמשתמשת בקסם ובמניפולציה שלה כדי לשלוט ביצורים האחרים.

השוואה מהירה

אופי מוֹטִיבָצִיָה שיטה
גוגמגוג בכוח הזרוע חוזק וגודל
מורמו מָנִיפּוּלָצִיָה קסם ומניפולציה

בסופו של דבר, גוגמגוג ומורמו מובסים שניהם על ידי טנגלווד וחבריו. עם זאת, נוכחותם בספר משמשת תזכורת לכוחם של בריונים ולחשיבות העמידה מולם. על ידי עמידה מול בריונים, נוכל לעזור ליצור עולם טוב יותר לכולם. ספר הפלא הוא רומן ילדים קלאסי שזכה לאהבה בקרב דורות של קוראים. זהו סיפור על אומץ, חברות ועמידה מול בריונים. דמותם של גוגמגוג ומורמו משמשת תזכורת לכוחם של בריונים ולחשיבות העמידה מולם. על ידי עמידה מול בריונים, נוכל לעזור ליצור עולם טוב יותר לכולם. למידע נוסף על ספר הפלא, עיין בסרטון YouTube זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן