דף הבית » איך קוראים » מה שמו של הבן של מלכת שבא ושלמה המלך?

מה שמו של הבן של מלכת שבא ושלמה המלך?

מה שמו של הבן של מלכת שבא ושלמה המלך?

מלכת שבא ושלמה המלך

מלכת שבא ושלמה המלך הם שתיים מהדמויות המפורסמות ביותר בתנ"ך. מלכת שבא הייתה שליט חזק ועשיר שביקר את שלמה המלך בירושלים. היא כל כך התרשמה מחוכמתו ועושרו שהיא נתנה לו מתנות רבות. שלמה המלך נודע בחוכמתו ונאמר שאלוהים ניתנה לו מתנת הנבואה. מלכת שבא ושלמה המלך מוזכרים במספר ספרי התנ"ך, כולל מלכים א' י':1-13 ודברי הימים ב' ט': 1-12. בקטעים אלו מסופר שמלכת שבא העניקה למלך שלמה מתנות רבות, ביניהן זהב, תבלינים ואבנים יקרות. בתמורה העניק שלמה המלך למלכת שבא מתנות רבות, ביניהן כסף, זהב ואבנים יקרות.

בנה של מלכת שבא

למלכת שבא ולשלמה המלך נולד בן יחד, למרות שהתנ"ך אינו מזכיר את שמו. על פי המסורת היהודית, בנם של מלכת שבא ושלמה המלך נקרא מנליק הראשון. מנליק הראשון היה הקיסר הראשון של אתיופיה ומספרים שהיה מייסד שושלת שלמה, ששלטה באתיופיה במשך מאות שנים. נולד בירושלים ומספרים שהיה בנם של מלכת שבא ושלמה המלך. על פי האגדה, מנליק הראשון נלקח לאתיופיה על ידי אמו בגיל צעיר וגדל בה. מספרים שהוא חזר לירושלים כמבוגר והחזיר איתו את ארון הברית לאתיופיה.

מורשתו של מנליק הראשון

מנליק הראשון הוא דמות חשובה בהיסטוריה של אתיופיה ומספרים שהוא היה מייסד השושלת שלמה. אומרים שהוא היה שליט חכם וצודק שהביא שלום ושגשוג לאתיופיה. אומרים שהוא גם היה מנהיג צבאי גדול שהרחיב את ממלכת אתיופיה ונלחם בפולשים.מנליק הראשון זכור כשליט גדול ועדיין נערץ באתיופיה היום. אומרים שהוא היה צאצא של שלמה המלך ומלכת שבא, ומורשתו עדיין נחגגת באתיופיה.

מלכת שבא ושלמה המלך היום

מלכת שבא ושלמה המלך זכורים עד היום כשתיים מהדמויות המפורסמות ביותר בתנ"ך. הם נזכרים בזכות חוכמתם, עושרם ונדיבותם. מלכת שבא ושלמה המלך זכורים גם בזכות בנם, מנליק הראשון, שאומרים כי היה מייסד השושלת שלמה.

סיכום

מלכת שבא ושלמה המלך הם שתיים מהדמויות המפורסמות ביותר בתנ"ך. הם נזכרים בזכות חוכמתם, עושרם ונדיבותם. הם זכורים גם בזכות בנם, מנליק הראשון, שאומרים שהיה מייסד השושלת שלמה. מנליק הראשון זכור עד היום כשליט גדול ועדיין נערץ באתיופיה. למידע נוסף על מלכת שבא והמלך שלמה, לחץ כאן .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן