דף הבית » איך קוראים » מה שמו של בנו של משה?

מה שמו של בנו של משה?

מה שמו של בנו של משה?

מי היה בנו של משה?

משה, הנביא הגדול של התנ"ך, ידוע בהוצאה של בני ישראל מעבדות במצרים. אבל מה שפחות ידוע זה שמו של בנו. לפי התנ"ך, בנו של משה נקרא גרשום. גרשם מוזכר בתנ"ך בשמות ב, כב, כאשר חותנו של משה, יתרו, אומר: "בגלל זה אמרתי, תן לה ללכת כדי שתחזור למשפחתה. אז לקח משה את אשתו ואת בנו, ושלח אותם אל חותנו, שם הנער היה גרשום, כי משה אמר: נכרי נהייתי בארץ זרה. דברי הימים כ"ג, ט"ו, כאשר נאמר שבנו של משה היה אבי הלויים.

מה המשמעות של גרשום?

השם גרשום נגזר משתי מילים עבריות: גר, שפירושה "זר", ו-sham, שפירושה "שם". אז גרשום פירושו המילולי "זר שם". זה משמעותי כי זה משקף את העובדה שמשה היה זר בארץ זרה. הוא היה עברי שחי במצרים, והוא לא התקבל על ידי המצרים. הוא היה אאוטסיידר, ובנו היה תזכורת לכך.

גרשום במסורת היהודית

במסורת היהודית, גרשום נתפס כסמל למאבק העם היהודי לחירות. הוא נולד בארץ זרה, ובכל זאת היה חלק מהעם היהודי. הוא היה תזכורת לכך שגם בארץ זרה, העם היהודי עדיין יכול להישאר נאמן לאמונתו ולזהותו. גרשם נתפס גם כסמל לתקווה. הוא נולד בתקופה של עבדות ודיכוי, אבל הוא היה תזכורת לכך שהעם היהודי עדיין יכול למצוא חירות ותקווה.

גרשום בנצרות

בנצרות רואים בגרשם סמל לחסד ורחמיו של האל. הוא נולד בתקופה של עבדות ודיכוי, אבל אלוהים עדיין סיפק מוצא לבני ישראל. הוא סיפק להם דרך להיות חופשיים ולמצוא תקווה. גרשם נתפס גם כסמל לאמונה. הוא נולד בתקופה של אי ודאות ופחד, אבל הוא היה תזכורת לכך שאלוהים עדיין עם בני ישראל. הוא היה תזכורת לכך שאלוהים עדיין מספק אותם ושהוא עדיין איתם.

גרשום באיסלאם

באיסלאם, גרשום נתפס כסמל לאמונה ולציות. הוא נולד בתקופה של עבדות ודיכוי, אבל הוא היה תזכורת לכך שבני ישראל עדיין יכולים להישאר נאמנים לאלוהים ולציית לפקודותיו. הוא היה תזכורת לכך שגם בארץ זרה, בני ישראל עדיין יכולים להישאר נאמנים לאמונתם.

דעה אישית

סיפורו של גרשם הוא סיפור מעורר השראה. הוא נולד בתקופה של עבדות ודיכוי, אבל הוא היה תזכורת לכך שבני ישראל עדיין יכולים להישאר נאמנים לאמונתם ולמצוא חירות ותקווה. הוא היה סמל לאמונה, ציות וחסד, והוא תזכורת לכך שגם בארץ זרה, אנחנו עדיין יכולים להישאר נאמנים לאמונותינו ולמצוא תקווה. לא משנה מה הנסיבות שלנו, אנחנו תמיד יכולים למצוא תקווה באלוהים. תמיד נוכל למצוא בו חירות וחסד. תמיד נוכל למצוא בו אמונה וצייתנות. גרשם הוא תזכורת לכך, והסיפור שלו מהווה השראה לכולנו. למידע נוסף על גרשום, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה . כדי ללמוד עוד על משה ובני ישראל, עיין בסרטון YouTube זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן