דף הבית » איך קוראים » מה שמו של בנו של יונתן?

מה שמו של בנו של יונתן?

מה שמו של בנו של יונתן?

מה שמו של בנו של יונתן?

יונתן הוא דמות מהתנ"ך המוזכרת גם בברית הישנה וגם בברית החדשה. הוא בנו של שאול המלך וידוע בעיקר בזכות ידידותו עם דוד. בתנ"ך, יונתן מתואר כבעל בן, אך שמו לא ניתן. זה הוביל לספקולציות רבות לגבי זהות בנו של יונתן.

תיאוריות על בנו של יונתן

קיימות מספר תיאוריות לגבי זהות בנו של יונתן. יש הסבורים שבנו נקרא מריב-בעל, ואחרים סבורים שהוא נקרא מפיבושת. אחרים מאמינים שליונתן לא היה בן בכלל.

מריב-בעל

התיאוריה הראשונה היא שלבנו של יונתן קראו מריב-בעל. תיאוריה זו מבוססת על קטע בתנ"ך המזכיר אדם בשם מריב-בעל. אדם זה מתואר כבנו של יונתן, ויש הסבורים שזהו אותו אדם כמו בנו של יונתן.

מפיבושת

התיאוריה השנייה היא שלבנו של יונתן קראו מפיבושת. תיאוריה זו מבוססת על קטע בתנ"ך המזכיר אדם בשם מפיבושת. אדם זה מתואר כבנו של יונתן, ויש הסבורים שזהו אותו אדם כמו בנו של יונתן.

לא בן

התיאוריה השלישית היא שליונתן לא היה בן בכלל. תיאוריה זו מבוססת על כך שאין אזכור של בנו של יונתן בתנ"ך לאחר מות שאול המלך. יש הסבורים שזו עדות לכך שליהונתן לא היה בן.

השוואה מהירה

תֵאוֹרִיָה שם בנו של יונתן
מריב-בעל מריב-בעל
מפיבושת מפיבושת
לא בן אף אחד

לסיכום, זהות בנו של יונתן עדיין בגדר תעלומה. ישנן שלוש תיאוריות עיקריות לגבי זהותו של בנו של יונתן: מריב-בעל, מפיבושת, וללא בן כלל. בסופו של דבר, זהות בנו של יונתן תישאר בגדר תעלומה עד שיימצאו ראיות נוספות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן