דף הבית » איך קוראים » מה שמה של בת פרעה?

מה שמה של בת פרעה?

מה שמה של בת פרעה?

מי הייתה בתו של פרעה?

בתו של פרעה היא דמות מסתורית בהיסטוריה המצרית העתיקה. אמנם אין תשובה מוחלטת למי היא הייתה, אבל יש כמה תיאוריות שמנסות להסביר את זהותה. במאמר זה, נחקור את התיאוריות הללו ואת הראיות הקיימות כדי לעזור לנו לענות על שאלה זו.

תיאוריות על בת פרעה

התיאוריה הראשונה היא שבתו של פרעה הייתה בתם של פרעה אחנתן ואשתו נפרטיטי. תיאוריה זו מבוססת על העובדה שלאחנתון ונפרטיטי נולדו שש בנות, ויתכן שאחת מהן הייתה יכולה להיות בתו של פרעה. עם זאת, תיאוריה זו אינה נתמכת בשום עדות ארכיאולוגית. התיאוריה השנייה היא שבתו של פרעה הייתה בתם של פרעה אמנחותפ השלישי ואשתו טייה. תיאוריה זו מבוססת על כך שלאמנחותפ השלישי ולטייה נולדו שתי בנות, ויתכן שאחת מהן יכולה הייתה להיות בתו של פרעה. תיאוריה זו גם אינה נתמכת בשום עדות ארכיאולוגית. התיאוריה השלישית היא שבתו של פרעה הייתה בתם של פרעה תותנקאמון ואשתו אנחסנאמון. תיאוריה זו מבוססת על העובדה שלתותנקאמון ואנקסנאמון היו שתי בנות, ויתכן שאחת מהן הייתה יכולה להיות בתו של פרעה. תיאוריה זו נתמכת על ידי עדויות ארכיאולוגיות, שכן המומיה של תותנקאמון התגלתה בשנת 1922 וקברו הכיל חפצים המצביעים על כך שהיו לו שתי בנות.

עדות לבת פרעה

העדויות הארכיאולוגיות לבת פרעה מוגבלות, אבל יש כמה רמזים שיכולים לעזור לנו לענות על שאלה זו. אחת הראיות החשובות ביותר היא שבר של פסל של פרעה תותנקאמון, המתאר אותו עם שתי בנות. זה מרמז שלתותנקאמון היו שתי בנות, ואחת מהן יכולה הייתה להיות בתו של פרעה. ראיה נוספת היא כתובת חרטום ממקדש קרנק, המזכירה אישה בשם מריטטן. מאמינים שמריטטן הייתה בתם של פרעה אחנתון ונפרטיטי, ויתכן שהיא הייתה יכולה להיות בתו של פרעה. לבסוף, ישנה כתובת חרטומים מקברו של פרעה אמנחותפ השלישי, המזכירה אישה בשם בקטטן. מאמינים כי בקטטן הייתה בתם של פרעה אמנחותפ השלישי וטייה, וייתכן שהיא יכולה הייתה להיות בתו של פרעה.

סיכום

זהותה של בתו של פרעה היא תעלומה שמעוררת תמיהה היסטוריונים במשך מאות שנים. אמנם אין תשובה מוחלטת למי היא הייתה, אבל יש כמה תיאוריות שמנסות להסביר את זהותה. העדויות הארכיאולוגיות שקיימות מצביעות על כך שהיא יכולה הייתה להיות בתו של פרעה אחנאתן, פרעה אמנחותפ השלישי או פרעה תותנקאמון. בסופו של דבר, ייתכן שהתשובה לשאלה זו לעולם לא תהיה ידועה.

תיאוריות על בת פרעה

עדות לבת פרעה

סיכום

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן