דף הבית » איך קוראים » מה שמה של אשת משה?

מה שמה של אשת משה?

מה שמה של אשת משה?

מי הייתה אשתו של משה?

משה, המנהיג הגדול של בני ישראל, היה נשוי לאישה בשם ציפורה. היא הייתה בתו של יתרו, כהן מדיין. ציפורה ומשה היו נשואים שנים רבות ונולדו להם שני בנים, גרשם ואליעזר.

נישואי משה וציפורה

משה וציפורה נפגשו לראשונה כאשר משה נמלט ממצרים. הוא הרג מצרי וברח מזעמו של פרעה. הוא עצר בבאר במדיין, שם טיפלה ציפורה בצאן של אביה. יתרו, אביה, קיבל את פני משה ונתן לו מקום לינה. משה וציפורה התאהבו ונישאו. נולדו להם שני בנים, גרשום ואליעזר.

תפקידה של ציפורה ביציאת מצרים

כששב משה למצרים כדי להוציא את בני ישראל מעבדות, ליוו אותו ציפורה ובניהם. היא הייתה חלק חשוב ביציאת מצרים, שכן היא סיפקה נחמה ותמיכה למשה בתקופה קשה זו. כאשר צבא פרעה היה במרדף אחר בני ישראל, ערכה ציפורה טקס שהציל את חייו של משה. היא לקחה אבן חדה וברחה את בנם, גרשם, מה שפייס את מלאך ה' ואפשר לבני ישראל להימלט.

מורשת ציפורה

ציפורה הייתה דמות חשובה בתנ"ך ובהיסטוריה היהודית. היא הייתה אשה ואימא מסורה שסיפקה נחמה ותמיכה למשה בעת צרכיו. אומץ לבה ואמונתה באלוהים היוו השראה לבני ישראל ועזרו להם להתגבר על מאבקיהם. כיום זכורה ציפורה כסמל של כוח ואומץ. מורשתה חיה בסיפורי התנ"ך ובלבם של הזוכרים אותה. למידע נוסף על ציפורה וחייה, בקר בוויקיפדיה למידע נוסף. לסיכום, ציפורה הייתה אשתו של משה ואם שני בניהם. היא הייתה חלק חשוב ביציאת מצרים ואומץ ליבה ואמונתה באלוהים היוו השראה לבני ישראל. מורשתה חיה בסיפורי התנ"ך ובלבם של הזוכרים אותה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן