דף הבית » איך קוראים » מה שמה של אשתו של נפוליאון?

מה שמה של אשתו של נפוליאון?

מה שמה של אשתו של נפוליאון?

מי הייתה אשתו של נפוליאון?

נפוליאון בונפרטה, המנהיג והקיסר הצבאי הצרפתי, היה נשוי לז'וזפין דה בוארנה, אלמנתו של אציל צרפתי. ג'וזפין נולדה במרטיניק, מושבה צרפתית באיים הקריביים, בשנת 1763. היא הייתה בתו של בעל מטעים עשיר והיתה משכילה. היא נישאה לאלכסנדר דה בוהרנייס, אציל צרפתי, ב-1779. לאחר מותו ב-1794, היא נישאה לנפוליאון ב-1796.

חייה המוקדמים של ג'וזפין

ז'וזפין נולדה בשם מארי ז'וזף רוז טאשר דה לה פאגרי ב-23 ביוני 1763 בטרואס-אילטס, מרטיניק. אביה, ג'וזף-גספרד טאשר דה לה פאג'רי, היה בעל מטעים עשיר. אמה, רוז-קלייר דה ורגרס דה סנואה, הייתה אשת אצולה צרפתייה. ג'וזפין הייתה משכילה ובעלת עניין רב בספרות, מוזיקה ואמנות.

נישואי ג'וזפין ונפוליאון

ז'וזפין ונפוליאון נפגשו לראשונה ב-1795, כשהיה גנרל בצבא הצרפתי. נפוליאון נלקח מיד עם ג'וזפין והציע לה נישואים בשנת 1796. הם נישאו ב-9 במרץ 1796, בטקס אזרחי. ג'וזפין הייתה בת 33 ונפוליאון בן 26.

תפקידה של ג'וזפין בחייו ובמורשתו של נפוליאון

ג'וזפין הייתה בעלת השפעה רבה על נפוליאון ומילאה תפקיד חשוב בחייו ובמורשתו. היא הייתה תומכת גדולה במסעות הצבא שלו ונראתה לעתים קרובות לצדו. היא גם הייתה דיפלומטית גדולה והצליחה להשתמש בקסמה ובשנינותה כדי לזכות בנכבדים זרים. היא גם הייתה מארחת נהדרת ונודעת במסיבות המפוארות שלה. ג'וזפין הייתה גם השפעה רבה על הקריירה הפוליטית של נפוליאון. היא הייתה תומכת גדולה של המהפכה הצרפתית וסייעה לנפוליאון לעלות לשלטון. היא גם הייתה חסידה גדולה למען זכויות נשים והייתה תומכת נלהבת של הצהרת זכויות האישה והאזרח.

החיים והמוות המאוחרים של ג'וזפין

ג'וזפין ונפוליאון התגרשו בשנת 1809, עקב חוסר יכולתה ללדת ילדים. לאחר הגירושין פרשה ג'וזפין לאחוזתה במלמזון, שם נפטרה בשנת 1814. היא נקברה בבית הקברות של Les Invalides בפריז.

שאלות ותשובות

  • איפה נולדה ג'וזפין? ג'וזפין נולדה בטרואס-אילטס, מרטיניק.
  • מתי ג'וזפין ונפוליאון התחתנו? ג'וזפין ונפוליאון נישאו ב-9 במרץ 1796.
  • איזה תפקיד שיחקה ג'וזפין בחייו ובמורשתו של נפוליאון? ג'וזפין הייתה בעלת השפעה רבה על נפוליאון ומילאה תפקיד חשוב בחייו ובמורשתו. היא הייתה תומכת גדולה במסעות הצבא שלו ונראתה לעתים קרובות לצדו. היא גם הייתה דיפלומטית גדולה והצליחה להשתמש בקסמה ובשנינותה כדי לזכות בנכבדים זרים. היא גם הייתה מארחת נהדרת והייתה ידועה במסיבות המפוארות שלה.
  • מתי ג'וזפין ונפוליאון התגרשו? ג'וזפין ונפוליאון התגרשו בשנת 1809, עקב חוסר יכולתה ללדת ילדים.

ז'וזפין דה בוהרנאיס הייתה דמות חשובה בחייו ובמורשתו של נפוליאון. היא השפיעה עליו מאוד וסייעה לו לעלות לשלטון. היא גם הייתה חסידה גדולה למען זכויות נשים והייתה תומכת נלהבת של הצהרת זכויות האישה והאזרח. ג'וזפין הייתה מארחת נהדרת והייתה ידועה במסיבות המפוארות שלה. היא גם הייתה דיפלומטית גדולה והצליחה להשתמש בקסמה ובשנינותה כדי לזכות בנכבדים זרים. ג'וזפין מתה בשנת 1814 ונקברה בבית הקברות של Les Invalides בפריז.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן