דף הבית » איך קוראים » מה שמה של אשתו של ולטר בנימין?

מה שמה של אשתו של ולטר בנימין?

מה שמה של אשתו של ולטר בנימין?

מי הייתה אשתו של ולטר בנימין?

ולטר בנימין היה פילוסוף, מבקר ספרות ומסאי יהודי גרמני שחי בשנים 1892 עד 1940. הוא היה דמות מרכזית באסכולת פרנקפורט לתיאוריה ביקורתית ונודע בעיקר בזכות עבודתו על מושג ה"הילה" של יצירה. מהאומנות. אחת הדמויות החשובות ביותר בביקורת הספרותית של המאה ה-20, בנימין היה נשוי לדורה סופי פולק מ-1917 עד 1930.

דורה סופי פולק: ביוגרפיה קצרה

דורה סופי פולק נולדה בווינה, אוסטריה בשנת 1891. היא הייתה בת למשפחה יהודית אמידה והתחנכה בבתי הספר הטובים ביותר בעיר. היא הכירה את וולטר בנימין ב-1916 והשניים נישאו בשנה שלאחר מכן. דורה הייתה שותפה פעילה בחיי האינטלקטואלים של אותה תקופה, השתתפה בהרצאות והשתתפה בוויכוחים. היא גם הייתה אמנית מוכשרת והייתה חברה ב-Berlin Secession, אגודה של אמנים מודרניים.

מערכת היחסים של דורה ווולטר

לדורה ולוולטר הייתה מערכת יחסים קרובה ואוהבת. הם חלקו תשוקה לספרות, פילוסופיה ואמנות, ושיחותיהם נסבו לעתים קרובות סביב נושאים אלה. הם חלקו גם מחויבות עמוקה לצדק חברתי ושניהם היו פעילים בתנועת העבודה הגרמנית. דורה הייתה מקור תמיכה גדול לוולטר בתקופות הקשות ביותר שלו. היא הייתה חברה נאמנה וחברה, והיא תמיד הייתה שם כדי לעודד אותו ולספק לו תמיכה רגשית.

חייה המאוחרים של דורה

דורה ווולטר התגרשו ב-1930, ודורה עברה לפריז. היא המשיכה להיות פעילה בחיי האינטלקטואלים של העיר והייתה חברה באוונגרד הפריזאי. היא גם הייתה תומכת נלהבת למען זכויות נשים ומעמד הפועלים. דורה נפטרה בפריז בשנת 1968. היא זכורה כאמנית מוכשרת, תומכת נלהבת לצדק חברתי, וחברתה נאמנה וידידה של ולטר בנימין.

סיכום

אשתו של ולטר בנימין הייתה דורה סופי פולק, אמנית מוכשרת ותומכת נלהבת לצדק חברתי. היא הייתה חברה נאמנה וידידה לוולטר בנימין, ותמיכתה הייתה לא יסולא בפז בתקופות הקשות ביותר שלו. חייה ומורשתה של דורה הם חלק חשוב מההיסטוריה של הספרות והפילוסופיה של המאה ה-20.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן