דף הבית » איך קוראים » מה שם השעון?

מה שם השעון?

מה שם השעון?

סוגי שעונים

שעונים מגיעים בצורות וגדלים רבים, ולכל סוג יש את השם הייחודי שלו. משתמשים בשעונים כדי לדעת זמן, והם מגיעים בסגנונות רבים ושונים. חלק מסוגי השעונים הנפוצים ביותר כוללים שעוני קוקייה, שעוני סבא, שעוני קיר ושעוני מעורר.

שעוני קוקייה

שעוני קוקיה הם סוג של שעון שיש להם ציפור קוקיה מכנית שקופצת מהשעון במרווחי זמן קבועים. לרוב הם עשויים מעץ ויש להם מטוטלת שמתנדנדת קדימה ואחורה. ציפור הקוקיה עשויה בדרך כלל ממתכת והיא צבועה בצבעים עזים.

תכונות של שעוני קוקיה

לשעוני קוקיה יש בדרך כלל כמה תכונות שהופכות אותם לייחודיים. בדרך כלל יש להם מארז עץ עם חזית זכוכית, מטוטלת וציפור קוקייה מכנית. לחלק משעוני הקוקיה יש גם תיבת נגינה שמשמיעה מנגינה כאשר ציפור הקוקיה קופצת החוצה.

שעוני סבא

שעוני סבא הם שעונים גבוהים ועומדים עצמאיים שעשויים בדרך כלל מעץ. יש להם מטוטלת שמתנדנדת קדימה ואחורה ולרוב מעוטרים בגילופים מקושטים. שעוני סבא הם בדרך כלל גדולים מאוד וגובהם יכול להגיע עד 8 מטרים.

תכונות של שעוני סבא

לשעוני סבא יש בדרך כלל כמה תכונות שהופכות אותם לייחודיים. בדרך כלל יש להם מארז עץ עם חזית זכוכית, מטוטלת ותנועה מכנית. לכמה שעוני סבא יש גם צלצול שמשמיע מנגינה במרווחי זמן קבועים.

שעוני קיר

שעוני קיר הם שעונים המורכבים על קיר. הם מגיעים בהרבה סגנונות וגדלים שונים, משעונים דיגיטליים קטנים ועד לשעונים אנלוגיים גדולים. שעוני קיר עשויים בדרך כלל ממתכת או פלסטיק ויכולים להיות מופעלים באמצעות סוללות או באמצעות חשמל.

תכונות של שעוני קיר

לשעוני קיר יש בדרך כלל כמה תכונות שהופכות אותם לייחודיים. בדרך כלל יש להם מארז מתכת או פלסטיק עם חזית זכוכית, תנועה המופעלת על ידי סוללה או חשמלית ולוח שעון. לשעוני קיר מסוימים יש גם צלצול שמשמיע מנגינה במרווחי זמן קבועים.

טבלה של סוגי שעונים

סוג השעון שֵׁם תכונות
קוּקִיָה שעון קוקיה מארז עץ, חזית זכוכית, מטוטלת, ציפור קוקיה מכנית
סָבָּא השעון של סבא מארז עץ, חזית זכוכית, מטוטלת, תנועה מכנית, פעמון
קִיר שעון קיר מארז מתכת או פלסטיק, חזית זכוכית, תנועת סוללה או חשמלית, לוח שעון, פעמון

רשימה של סוגי שעונים

  • שעון קוקיה
  • השעון של סבא
  • שעון קיר
  • שעון מעורר

שעונים הם חלק חשוב מחיי היומיום, והכרת סוגי השעונים השונים ושמותיהם יכולה לעזור לכם לבחור את השעונים המתאים לצרכים שלכם. למידע נוסף על שעונים, עיין בחיפוש זה ב-YouTube עבור הנושא .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן