דף הבית » איך קוראים » כל מה שצריך לדעת על קוקיה בעברית

כל מה שצריך לדעת על קוקיה בעברית

כל מה שצריך לדעת על קוקיה בעברית

מה זה קוקיה?

קוקיה היא סוג של ציפור המצוי במקומות רבים בעולם, כולל בישראל. זוהי ציפור בינונית, לרוב בעלת גוף אפור-חום וראש לבן או אפור. יש לו קריאה ייחודית, הנשמעת לעתים קרובות בשעות הבוקר המוקדמות או הערב המאוחרות. הקוקיה היא ציפור נודדת, כלומר היא מבלה את החורף באקלים חם יותר וחוזרת לארץ באביב.

מאפיינים של קוקיה

קוקיה היא ציפור בגודל בינוני, בדרך כלל אורכה בין 25 ל-30 ס"מ. יש לו גוף אפור-חום וראש לבן או אפור. כנפיו ארוכות ומחודדות, וזנבו קצר ומעוגל. לקוקייה יש קריאה ייחודית, הנשמעת לעתים קרובות בשעות הבוקר המוקדמות או הערב המאוחרות.

התנהגות של קוקיה

הקוקיה היא ציפור נודדת, כלומר היא מבלה את החורף באקלים חם יותר וחוזרת לארץ באביב. במהלך הקיץ, ניתן למצוא אותו בשדות פתוחים, כרי דשא ויערות. הוא ניזון בעיקר מחרקים, אך יאכל גם יונקים קטנים, דו-חיים וזוחלים.

קוקיה בעברית

השם העברי לקוקייה הוא "כוכב". היא נגזרת מהמילה העברית "כוכבים", שפירושה "כוכבים". הסיבה לכך היא שהקוקיה נראית לעתים קרובות בשמי הלילה.

השוואה מהירה

מאפיין קוּקִיָה
גודל 25-30 ס"מ
צֶבַע גוף אפור-חום, ראש לבן או אפור
שִׂיחָה שיחה ייחודית
הֲגִירָה ציפור נודדת
שם עברי כוכב

הקוקיה היא ציפור מרתקת שנמצאת במקומות רבים בעולם, כולל בישראל. זוהי ציפור בינונית, לרוב בעלת גוף אפור-חום וראש לבן או אפור. יש לו קריאה ייחודית, הנשמעת לעתים קרובות בשעות הבוקר המוקדמות או הערב המאוחרות. הקוקיה היא ציפור נודדת, כלומר היא מבלה את החורף באקלים חם יותר וחוזרת לארץ באביב. השם העברי לקוקייה הוא "כוכב".

שאלות ותשובות

מה אוכלת הקוקיה?

הקוקיה אוכלת בעיקר חרקים, אך תאכל גם יונקים קטנים, דו-חיים וזוחלים.

היכן ניתן למצוא את הקוקיה?

ניתן למצוא את הקוקיה בשדות פתוחים, כרי דשא וביערות במהלך הקיץ.

כמה זמן נשארת הקוקיה בישראל?

הקוקיה היא ציפור נודדת, כלומר היא מבלה את החורף באקלים חם יותר וחוזרת לארץ באביב.

סיכום

קוקיה היא סוג של ציפור המצוי במקומות רבים בעולם, כולל בישראל. זוהי ציפור בינונית, לרוב בעלת גוף אפור-חום וראש לבן או אפור. יש לו קריאה ייחודית, הנשמעת לעתים קרובות בשעות הבוקר המוקדמות או הערב המאוחרות. הקוקיה היא ציפור נודדת, כלומר היא מבלה את החורף באקלים חם יותר וחוזרת לארץ באביב. השם העברי לקוקייה הוא "כוכב". הוא אוכל בעיקר חרקים, אבל יאכל גם יונקים קטנים, דו-חיים וזוחלים. ניתן למצוא אותו בשדות פתוחים, בכרי דשא וביערות במהלך הקיץ.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן