דף הבית » איך קוראים » מה זה א.ק.ג.?

מה זה א.ק.ג.?

מה זה א.ק.ג.?

מה זה א.ק.ג.?

EKG, או אלקטרוקרדיוגרמה, היא בדיקה רפואית המשמשת למדידת הפעילות החשמלית של הלב. א.ק.ג. היא בדיקה לא פולשנית, כלומר היא אינה כרוכה במחטים או פרוצדורות פולשניות אחרות. במהלך א.ק.ג., אלקטרודות מונחות על החזה של המטופל ומחוברות למכשיר א.ק.ג. המכונה מתעדת את הפעילות החשמלית של הלב ומפיקה גרף, או "עקבות", שניתן לפרש על ידי רופא.

מה מודד א.ק.ג.

א.ק.ג מודד את הפעילות החשמלית של הלב. זה כולל את הקצב והסדירות של פעימות הלב, כמו גם את הגודל והמיקום של חדרי הלב. א.ק.ג יכול גם לזהות כל נזק לשריר הלב, כגון התקף לב.

כיצד משתמשים בא.ק.ג.?

א.ק.ג משמש לאבחון ולמעקב אחר מגוון מצבי לב, כולל התקף לב, הפרעות קצב ואי ספיקת לב. הוא משמש גם לניטור היעילות של טיפולים במחלות לב. א.ק.ג יכול לשמש גם כדי לזהות כל חריגות בפעילות החשמלית של הלב, מה שיכול להצביע על נוכחות של מצב לב.

מהו א.ק.ג. רגיל?

א.ק.ג. תקין יראה דופק סדיר ללא חריגות. קצב וקצב פעימות הלב צריכים להיות עקביים, והגודל והמיקום של חדרי הלב צריכים להיות תקינים.

מהו א.ק.ג. לא תקין?

א.ק.ג. לא תקין יכול להצביע על נוכחות של מצב לב. חריגות ב-EKG יכולות לכלול דופק לא סדיר, לב מוגדל או שריר לב פגום.

מהי א.ק.ג סטרס?

א.ק.ג סטרס הוא סוג של א.ק.ג. המשמש למדידת תגובת הלב לפעילות גופנית. במהלך א.ק.ג מאמץ, המטופל מתבקש להתאמן בזמן שמכשיר ה-EKG מתעד את הפעילות החשמלית של הלב. זה יכול לעזור לאבחן ולנטר מצבי לב, כגון מחלת עורקים כליליים.

השוואה מהירה

מִבְחָן מה זה מודד איך משתמשים בו
א.ק.ג פעילות חשמלית של הלב אבחון ומעקב אחר מצבי לב
א.ק.ג סטרס תגובת הלב לפעילות גופנית אבחון ומעקב אחר מחלת עורקים כליליים

לסיכום, א.ק.ג היא בדיקה רפואית המשמשת למדידת הפעילות החשמלית של הלב. א.ק.ג יכול לזהות כל חריגות בפעילות החשמלית של הלב, מה שיכול להצביע על נוכחות של מצב לב. א.ק.ג סטרס הוא סוג של א.ק.ג. המשמש למדידת תגובת הלב לפעילות גופנית. א.ק.ג. היא בדיקה לא פולשנית, כלומר היא אינה כרוכה במחטים או פרוצדורות פולשניות אחרות. א.ק.ג משמש לאבחון ולמעקב אחר מגוון מצבי לב, כולל התקף לב, הפרעות קצב ואי ספיקת לב.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן