דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין שנה רגילה לשנה מעוברת?

מה ההבדל בין שנה רגילה לשנה מעוברת?

מהי שנה מעוברת?

שנה מעוברת היא שנה שיש לה יום נוסף שנוסף לה. היום הנוסף הזה הוא 29 בפברואר, והוא מתרחש כל ארבע שנים. שנת הקפיצה נחוצה כדי לשמור על לוח השנה בסנכרון עם מהפכות כדור הארץ סביב השמש. ללא שנת הקפיצה, לוח השנה היה יוצא בערך שש שעות בכל שנה.

מדוע יש לנו שנים קפיצות?

הסיבה לכך שיש לנו שנים קפיצות היא מכיוון שמסלול כדור הארץ סביב השמש אינו בדיוק 365 יום. זה למעשה 365.2422 ימים. המשמעות היא שאם לא היינו מוסיפים יום נוסף כל ארבע שנים, לוח השנה היה יוצא בערך 24 יום בכל מאה.

לוח השנה הגרגוריאני

לוח השנה הגרגוריאני הוא לוח השנה המשמש ברוב העולם כיום. זה הוצג בשנת 1582 על ידי האפיפיור גרגוריוס ה- XIII והוא מבוסס על לוח השנה של ג’וליאן. לוח השנה של ג’וליאן הוצג בשנת 46 לפני הספירה על ידי יוליוס קיסר והוא התבסס על שנה סולארית של 365.25 יום.

כללי שנת הקפיצה

בלוח השנה הגרגוריאני יש כמה כללים לקביעה מתי מתרחשת שנת קפיצה. הכלל הראשון הוא שכל שנה שמתחלקת בארבע היא שנה מעוברת. המשמעות היא ש 2020, 2024, 2028 וכן הלאה כולם שנים מעוברות.

הכלל השני הוא שכל שנה שמתחלקת ב 100 אינה שנה מעוברת, אלא אם כן היא גם ניתנת לחלוקה ב -400. המשמעות היא ש- 1700, 1800 ו -1900 לא היו שנות קפיצה, אך 2000 הייתה שנה מעוברת.

היום הנוסף

היום הנוסף בשנה מעוברת מתווסף לסוף פברואר. המשמעות היא ש- 29 בפברואר מתרחש רק כל ארבע שנים. יום נוסף זה עוזר לשמור על לוח השנה בסנכרון עם מהפכות כדור הארץ סביב השמש.

אז עכשיו אתה יודע מה ההבדל בין שנה רגילה לשנה מעוברת. זה לא מסובך, אבל חשוב לשמור על לוח השנה בסנכרון עם מהפכות כדור הארץ סביב השמש. עכשיו אתה יכול להרשים את חבריך עם הידע שלך על שנות Leap!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן