דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין צליאק לחוסר סובלנות לגלוטן?

מה ההבדל בין צליאק לחוסר סובלנות לגלוטן?

מהי מחלת צליאק?

מחלת צליאק היא הפרעה אוטואימונית הפוגעת במערכת העיכול. זה מופעל על ידי צריכת גלוטן, חלבון שנמצא בחיטה, שעורה ושיפון. כאשר מישהו הסובל ממחלת צליאק אוכל גלוטן, גופם מעניק תגובה חיסונית הפוגעת במעי הדק ומונעת ממנו לספוג חומרים מזינים ממזון.

מהי חוסר סובלנות לגלוטן?

חוסר סובלנות לגלוטן הוא מצב בו אדם חווה תסמיני עיכול לאחר צריכת גלוטן. שלא כמו מחלת צליאק, חוסר סובלנות לגלוטן אינו גורם נזק למעי הדק. אנשים עם אי סבילות לגלוטן עשויים לחוות תסמינים כמו נפיחות, גז, כאבי בטן ושלשול לאחר אכילת גלוטן.

כיצד מאבחנים מחלת צליאק?

מחלת צליאק מאובחנת בדרך כלל באמצעות שילוב של בדיקות דם וביופסיה של המעי הדק. אם תוצאות הבדיקות חיוביות, רופא עשוי להמליץ ​​על תזונה ללא גלוטן לניהול המצב.

כיצד מאבחנים חוסר סובלנות לגלוטן?

חוסר סובלנות לגלוטן מאובחן בדרך כלל באמצעות תהליך של חיסול. רופא עשוי להמליץ ​​על ביטול גלוטן מהתזונה למשך תקופה מסוימת כדי לבדוק אם התסמינים משתפרים. אם התסמינים משתפרים, רופא עשוי להמליץ ​​להמשיך על תזונה ללא גלוטן לניהול המצב.

ההבדל בין מחלת צליאק לחוסר סובלנות לגלוטן חשוב להבין. אמנם ניתן לנהל את שני המצבים באמצעות תזונה ללא גלוטן, אך רק מחלת צליאק דורשת אבחנה וטיפול רפואי. אז אם אתה חושב שאולי יש לך מצב אחד, חשוב לדבר עם הרופא שלך.

לחיות עם מחלות צליאק או חוסר סובלנות לגלוטן לא צריך להיות קשה. עם התזונה הנכונה ושינויי אורח החיים, אתה עדיין יכול ליהנות מתזונה בריאה וטעימה!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן