דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין חיסונים ל- mRNA לחיסון קונבנציונאלי?

מה ההבדל בין חיסונים ל- mRNA לחיסון קונבנציונאלי?

מהו חיסון mRNA?

חיסוני mRNA הם סוג חדש של חיסון המשתמש ב- RNA של Messenger (mRNA) כדי ליצור תגובה חיסונית בגוף. mRNA היא מולקולה הנושאת הוראות גנטיות מ- DNA לריבוזומים, שהם המפעלים לייצור חלבונים בתאים. ה- mRNA בחיסון מכיל הוראות לגוף ליצור גרסה לא מזיקה של הנגיף, אשר לאחר מכן מעורר תגובה חיסונית.

מהו חיסון קונבנציונאלי?

חיסונים קונבנציונליים הם סוג החיסון המסורתי המשמש במשך עשרות שנים. חיסונים אלה מכילים צורה מוחלשת או לא מופעלת של הנגיף, המפעילה תגובה חיסונית בגוף.

כיצד עובדים חיסונים ל- mRNA?

חיסוני mRNA פועלים על ידי הכנסת ה- mRNA לגוף, המורה אז לגוף ליצור גרסה לא מזיקה של הנגיף. זה מעורר תגובה חיסונית, שמכינה אז את הגוף להילחם בנגיף אם הוא נתקל בעתיד.

כיצד עובדים חיסונים קונבנציונליים?

חיסונים קונבנציונליים עובדים על ידי הצגת צורה מוחלשת או לא מופעלת של הנגיף לגוף. זה מעורר תגובה חיסונית, שמכינה אז את הגוף להילחם בנגיף אם הוא נתקל בעתיד.

ההבדל העיקרי בין חיסונים ל- mRNA לחיסונים קונבנציונליים הוא האופן בו הם מעוררים תגובה חיסונית. חיסוני mRNA משתמשים ב- mRNA כדי ליצור תגובה חיסונית, ואילו חיסונים קונבנציונליים משתמשים בצורה מוחלשת או לא מופעלת של הנגיף.

חיסונים הם חלק חשוב מבריאות הציבור, וגם חיסונים mRNA וגם חיסונים קונבנציונליים יכולים לסייע בהגנה מפני מחלות זיהומיות. אז אל תשכח לקבל את החיסון שלך!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן