דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין פלזמה לדם (סרום) בדם?

מה ההבדל בין פלזמה לדם (סרום) בדם?

מהי פלזמה?

פלזמה היא המרכיב הנוזלי בדם. זהו נוזל צהבהב המרכיב כ- 55% מכלל נפח הדם. זה מורכב ממים, חלבונים, מלחים וחומרים אחרים. הפלזמה אחראית על הובלת חומרים מזינים, הורמונים וחומרים אחרים בכל הגוף. זה גם עוזר לשמור על איזון החומציות של הגוף ומסייע בוויסות טמפרטורת הגוף.

מהו דם (סרום)?

דם (סרום) הוא המרכיב המוצק בדם. זה מורכב מתאי דם אדומים ולבנים, טסיות דם וחומרים אחרים. זה אחראי על הובלת חמצן וחומרים אחרים בכל הגוף. זה גם עוזר להילחם בזיהומים ומסייע בקרישת הדם בעת הצורך.

ההבדל בין פלזמה לדם (סרום)

ההבדל העיקרי בין פלזמה לדם (סרום) הוא שהפלזמה היא המרכיב הנוזלי בדם והדם (סרום) הוא המרכיב המוצק בדם. הפלזמה מורכבת ממים, חלבונים, מלחים וחומרים אחרים, ואילו דם (סרום) מורכב מתאי דם אדומים ולבנים, טסיות דם וחומרים אחרים. הפלזמה אחראית על הובלת חומרים מזינים, הורמונים וחומרים אחרים בכל הגוף, ואילו דם (סרום) אחראי להובלת חמצן וחומרים אחרים בכל הגוף.

שימושים בפלזמה ודם (סרום)

פלזמה ודם (סרום) משמשים שניהם בטיפולים רפואיים. הפלזמה משמשת בעירויים להחלפת נפח הדם שאבד, ואילו דם (סרום) משמש לעירויים להחלפת תאי דם אדומים ולבנים שאבדו. פלזמה משמשת גם לטיפול במחלות מסוימות, כמו המופיליה, ואילו דם (סרום) משמש לטיפול בזיהומים מסוימים, כמו אלח דם.

מסקנה

פלזמה ודם (סרום) הם שניהם מרכיבים חשובים בדם. יש להם פונקציות שונות ומשמשות בטיפולים רפואיים שונים. הכרת ההבדל בין השניים יכולה לעזור לך להבין כיצד משתמשים בהם בטיפולים רפואיים.

אז עכשיו אתה יודע מה ההבדל בין פלזמה לדם (סרום) בדם. הגיע הזמן להשתמש בידע שלך ולעזור להציל חיים!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן