דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין עכבר לחולדה?

מה ההבדל בין עכבר לחולדה?

מהו עכברוש?

חולדה היא יונק קטן השייך לסוג Rattus. זה בן למשפחת המכרסמים והוא קשור קשר הדוק לעכבר. חולדות נבדלות בדרך כלל מעכברים לפי גודלם; חולדות בדרך כלל גדולות יותר מעכברים. חולדות הן אוכלות כל, כלומר הן אוכלות גם צמחים ובעלי חיים. הם נמצאים בבתי גידול רבים ושונים, כולל אזורים עירוניים, ונחשבים למזיק במקומות רבים.

מה ההבדל בין עכבר לחולדה?

ההבדל העיקרי בין עכבר לחולדה הוא גודל. עכברים בדרך כלל קטנים יותר מחולדות, עם אורך גוף ממוצע של כ- 3-4 אינץ ‘. חולדות, לעומת זאת, יכולות לצמוח להיות באורך של עד 8 סנטימטרים. בנוסף לגודל, חולדות נוטות לפרווה עבה יותר מאשר עכברים, והזנבות שלהם בדרך כלל ארוכים ועבים יותר.

הבדל נוסף בין עכברים לחולדות הוא התנהגותם. עכברים בדרך כלל פעילים וסקרנים יותר מחולדות, והם נוטים יותר לחקור סביבות חדשות. חולדות, לעומת זאת, זהירות יותר ונוטות להישאר באזורים מוכרים.

דיאטה

לעכברים ולחולדות יש דיאטות שונות. עכברים הם אומניבורים, כלומר הם אוכלים גם צמחים ובעלי חיים. עם זאת, חולדות מטורפות בעיקר, כלומר הן אוכלות בעיקר בשר.

בית גידול

ניתן למצוא עכברים וחולדות במגוון בתי גידול, כולל אזורים עירוניים. עם זאת, סביר יותר כי חולדות יימצאו באזורים עם גישה למזון ומים, כמו ביוב ומזבלות זבל. לעומת זאת, יש סיכוי גבוה יותר כי עכברים נמצאים בבתים ובבניינים אחרים.

מסקנה

עכברים וחולדות הם שניהם יונקים קטנים השייכים למשפחת המכרסמים. ההבדל העיקרי ביניהם הוא גודל, כאשר חולדות גדולות מעכברים. יש להם גם תזונה ובתי גידול שונים, כאשר סביר להניח כי חולדות נמצאות באזורים עם גישה למזון ומים. אז בפעם הבאה שתראה מכרסם, תדע אם זה עכבר או חולדה! ואל תשכח לחייך – מכרסמים הם חמודים!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן