דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין KW ל- KVA?

מה ההבדל בין KW ל- KVA?

מה זה KW?

קילוואט עומד על קילוואט, שהיא יחידת כוח. זהו מדד לקצב בו משתמשים באנרגיה או נוצרת. בדרך כלל משתמשים ב- KW למדידת כוחם של מכשירי חשמל, כמו מזגנים, מקררים ומכונות כביסה. הוא משמש גם למדידת כוחם של מנועים, כמו אלה המשמשים במכונות תעשייתיות.

נושאים קשורים:

 

מה זה KVA?

KVA עומד על קילובולט-אמפר, שהיא יחידת כוח לכאורה. זהו מדד לסך הכוח המשמש או נוצר, כולל גם הכוח האמיתי (KW) וגם הכוח המגיב. כוח תגובתי הוא הכוח המשמש ליצירת שדה מגנטי במעגל חשמלי. בדרך כלל משתמשים ב- KVA למדידת כוחן של מערכות חשמל גדולות, כמו אלה המשמשות בתחנות כוח ומפעלים.

כיצד לחשב KW ו- KVA

ניתן לחשב

kw ו- kva באמצעות הנוסחאות הבאות:

kw = מתח x גורם כוח x זרם

kva = מתח x זרם

גורם ההספק הוא מדד לאופן היעיל של מערכת החשמל משתמשת בכוח. זהו מספר בין 0 ל -1, כאשר 1 הוא היעיל ביותר. ככל שגורם ההספק גבוה יותר, המערכת יעילה יותר.

kw מול KVA

KW ו- KVA הם שניהם מדדי כוח, אך הם מודדים דברים שונים. KW מודד את הקצב בו משתמשים באנרגיה או נוצרת, ואילו KVA מודד את הכוח הכולל המשמש או נוצר, כולל גם את הכוח האמיתי וגם את הכוח המגיב. בדרך כלל משתמשים ב- KW למדידת כוחם של מכשירי חשמל, ואילו KVA משמש בדרך כלל למדידת כוחן של מערכות חשמל גדולות.

מסקנה

KW ו- KVA הם שני מונחים המשמשים למדידת כוח. KW מודד את הקצב בו משתמשים באנרגיה או נוצרת, ואילו KVA מודד את הכוח הכולל המשמש או נוצר. הכרת ההבדל בין KW ל- KVA יכולה לעזור לך להבין כיצד לחשב את כוחן של מערכות חשמל ומכשירים.

אז עכשיו אתה יודע מה ההבדל בין KW ל- KVA. הגיע הזמן להגיע לעבודה!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן