דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין כורכום לכורכומין?

מה ההבדל בין כורכום לכורכומין?

מה זה כורכום?

כורכום הוא תבלין צהוב-כתום בהיר המשמש לרוב במטבח ההודי והאסייתי. הוא עשוי משורש צמח הכורכום, יליד הודו ודרום מזרח אסיה. כורכום שימש במשך מאות שנים ברפואה המסורתית והוא ידוע בתכונותיו האנטי דלקתיות ונוגדי חמצון.

מה זה כורכומין?

כורכומין הוא החומר הפעיל בכורכום. זהו פוליפנול המעניק לכורכום את צבעו הצהוב-כתום הבהיר. כורכומין ידוע בתכונותיו האנטי דלקתיות ונוגדי חמצון, ולפי ההערכה יש מספר יתרונות בריאותיים, כולל הפחתת דלקת, שיפור תפקוד המוח והפחתת הסיכון למחלות מסוימות.

ההבדל בין כורכום לכורכומין

ההבדל העיקרי בין כורכום לכורכומין הוא שכורכום הוא שורש צמח הכורכום, ואילו כורכומין הוא החומר הפעיל בכורכום. הכורכום מכיל מספר תרכובות אחרות, כולל שמנים אתרים, חלבונים ופחמימות, אך כורכומין הוא התרכובת האחראית לרוב היתרונות הבריאותיים שלו.

כורכום מכיל כורכומין, אך לא כל הכורכומין הוא מכורכום

כורכום מכיל כורכומין, אך לא כל הכורכומין הוא מכורכום. ניתן לחלץ כורכומין גם מצמחים אחרים, כמו ג’ינג’ר ופלפל שחור. עם זאת, על פי ההערכה, הכורכומין שנמצא בכורכום הוא הצורה החזקה ביותר.

כורכום קל יותר למצוא ולהשתמש בו מאשר כורכומין

כורכום הרבה יותר קל למצוא ולהשתמש בו מאשר כורכומין. כורכום זמין באופן נרחב בחנויות מכולת וניתן להשתמש בו במגוון כלים. לעומת זאת, כורכומין אינו זמין באופן נרחב ונמכר בדרך כלל בצורה תוספה.

כורכום וכורכומין הם שני מונחים המשמשים לעתים קרובות להחלפה, אך הם אינם זהים. בעוד שהכורכום מכיל כורכומין, הוא אינו המקור היחיד לכורכומין. כורכום קל יותר למצוא ולהשתמש בו מאשר כורכומין, אך על פי ההערכה, כורכומין הוא הצורה החזקה ביותר של התרכובת. הכרת ההבדל בין כורכום לכורכומין יכולה לעזור לך להפיק את המרב מהיתרונות הבריאותיים שלהם.

אז אל תתבלבלו בין כורכום לכורכומין – שניהם מדהימים ומועילים לבריאותכם!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן