דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין גנים לכרומוזומים?

מה ההבדל בין גנים לכרומוזומים?

מהם הגנים?

גנים הם היחידות הפיזיות והתפקודיות הבסיסיות של תורשה. הם מורכבים מ- DNA ופועלים כהוראות לייצור מולקולות הנקראות חלבונים. חלבונים אלה קובעים את המאפיינים של כל דבר חי, מאורגניזם חד-תאיים ועד בן אנוש מורכב.

נושאים קשורים:

 

מהם כרומוזומים?

כרומוזומים הם מבנים בתוך תאים המכילים חומר גנטי. לבני אדם 23 זוגות כרומוזומים, בסך הכל 46. כרומוזומים מורכבים מ- DNA מפותלים בחוזקה פעמים רבות סביב חלבונים הנקראים היסטונים התומכים במבנה שלו. כרומוזומים אינם נראים בגרעין התא – אפילו לא תחת מיקרוסקופ – כאשר התא אינו מתחלק.

כיצד קשורים גנים וכרומוזומים?

גנים כלולים בתוך כרומוזומים, שהם מבנים מסודרים המורכבים מ- DNA וחלבונים. כל כרומוזום מכיל גנים רבים, וכל גן מכיל את ההוראות לייצור חלבון ספציפי. גנים ממוקמים על כרומוזומים במיקום ספציפי, והמיקום הספציפי של הגן נקרא לוקוס שלו.

מה ההבדל בין גנים לכרומוזומים?

ההבדל העיקרי בין גנים לכרומוזומים הוא שגנים כלולים בתוך כרומוזומים. גנים הם היחידות הפיזיות והתפקודיות הבסיסיות של תורשה, ואילו הכרומוזומים הם מבנים בתוך תאים המכילים חומר גנטי. גנים מורכבים מ- DNA ופועלים כהוראות לייצור חלבונים, ואילו הכרומוזומים מורכבים מ- DNA מפותלים בחוזקה פעמים רבות סביב חלבונים הנקראים היסטונים.

מסקנה

גנים וכרומוזומים קשורים זה לזה, אך הם אינם זהים. גנים הם היחידות הפיזיות והתפקודיות הבסיסיות של תורשה, ואילו הכרומוזומים הם מבנים בתוך תאים המכילים חומר גנטי. הבנת ההבדל בין גנים לכרומוזומים חשובה להבנת אופן בירושה של תכונות.

עכשיו אתה יודע את ההבדל בין גנים לכרומוזומים!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן