דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין ויטמין D ו- D3?

מה ההבדל בין ויטמין D ו- D3?

מהו ויטמין D?

ויטמין D הוא ויטמין מסיס שומן החיוני לבריאות האדם. זה עוזר לגוף לספוג סידן וזרחן, החשובים לעצמות ושיניים חזקות. ויטמין D חשוב גם למערכת החיסון, להתפתחות המוח ובריאות הכללית.

מה זה ויטמין D3?

ויטמין D3 הוא סוג של ויטמין D המיוצר בגוף כאשר העור נחשף לאור השמש. זה ידוע גם בשם cholecalciferol. ויטמין D3 הוא צורת ויטמין D הנפוצה ביותר בתוספי מזון ובמזון מבוצר.

מה ההבדל בין ויטמין D ו- D3?

צורות ויטמין D

ויטמין D זמין בשתי צורות: ויטמין D2 (Ergocalciferol) וויטמין D3 (Cholecalciferol). ויטמין D2 נמצא במזונות מסוימים, כמו פטריות, וזמין גם כתוסף. ויטמין D3 מיוצר בגוף כאשר העור נחשף לאור השמש, והוא זמין גם כתוסף.

ספיגה ויעילות

ויטמין D3 יעיל יותר בגידול ושמירה על רמות ויטמין D בגוף מאשר ויטמין D2. ויטמין D3 נספג ביעילות יותר על ידי הגוף מאשר ויטמין D2. מסיבה זו, מרבית התוספים והמזון המבוצר מכילים ויטמין D3 ולא ויטמין D2.

בטיחות

שניהם ויטמין D2 וגם ויטמין D3 נחשבים לבטוחים כאשר הם נלקחים במינונים מומלצים. עם זאת, נטילת יותר מדי ויטמין D יכולה להוביל לרעילות, ולכן חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני שאתה לוקח תוספי מזון.

ויטמין D ו- D3 חשובים שניהם לבריאות האדם, אך ישנם כמה הבדלים חשובים ביניהם. הכרת ההבדל בין ויטמין D ו- D3 יכולה לעזור לך לוודא שאתה מקבל את הצורה הנכונה של ויטמין D לצרכים שלך. אז אל תשכח להשיג את המינון היומי שלך של שמש וויטמין D!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן