דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין ג’מרה לתלמוד?

מה ההבדל בין ג’מרה לתלמוד?

מה זה GEMARA?

ג’מרה היא חלק מהטלמוד, שהוא אוסף של חוק ומסורת יהודית. ג’מרה הוא החלק של התלמוד המורכב מפרשנויות רבני ודיונים על המשנה, שהיא הגרסה הכתובה של החוק בעל פה. הגמרה כתובה בארמית ומחולקת לשני חלקים: תלמוד ירושלים והטלמוד הבבלי.

נושאים קשורים:

 

מהו התלמוד?

התלמוד הוא אוסף של החוק והמסורת היהודית שנכתב במאה החמישית לספירה. זה מורכב משני חלקים: המשנה והגמרה. המשנה היא הגרסה הכתובה של החוק בעל פה, שהועברה דרך הפה מדור לדור. הגמרה היא אוסף של פרשנויות ודיונים רבנים על המשנה.

איך קשורים ג’מרה והטלמוד?

ג’מרה והטלמוד קשורים זה לזה. התלמוד מורכב משני חלקים: המשנה והגמרה. הגמרה היא אוסף של פרשנויות ודיונים רבנים על המשנה. הגמרה כתובה בארמית ומחולקת לשני חלקים: תלמוד ירושלים והטלמוד הבבלי.

מהו תלמוד הירושלמי?

תלמוד ירושלים הוא אוסף הפרשנויות הרבניות והדיונים על המשנה שנכתבה בארץ ישראל. זה כתוב בעברית וגם בארמית ונחשב פחות סמכותי מהלמוד הבבלי.

מהו התלמוד הבבלי?

התלמוד הבבלית הוא אוסף הפרשנויות הרבניות והדיונים על המשנה שנכתבה בבבל. זה כתוב בעברית וגם בארמית ונחשב לסמכותי יותר מאשר תלמוד הירושלים.

לסיכום, ג’מרה והתלמוד קשורים זה לזה. ג’מרה היא חלק מהטלמוד, שהוא אוסף של חוק ומסורת יהודית. התלמוד מורכב משני חלקים: המשנה והגמרה. הגמרה היא אוסף של פרשנויות ודיונים רבנים על המשנה. הגמרה כתובה בארמית ומחולקת לשני חלקים: תלמוד ירושלים והטלמוד הבבלי. אז עכשיו אתה יודע מה ההבדל בין ג’מרה לתלמוד! בואו נגיע ללמוד!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן