דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין משפט פלילי לחוק אזרחי?

מה ההבדל בין משפט פלילי לחוק אזרחי?

החוק הפלילי מול החוק האזרחי

החוק הפלילי והמשפט האזרחי הם שני תחומי משפט שונים העוסקים בסוגים שונים של עניינים משפטיים. החוק הפלילי עוסק בהתנהגות שהיא או יכולה להתפרש כעבירה נגד הציבור, החברה או המדינה – אפילו אם הקורבן המיידי הוא אינדיבידואל. החוק האזרחי עוסק בהתנהגות המהווה פגיעה או לא נכונה נגד מפלגה פרטית או אחרת.

חוק פלילי

החוק הפלילי הוא גוף החוק העוסק בפשע ובעונש משפטי של עבירות פליליות. פשעים מוגדרים בדרך כלל כמעשים המסוכנים לחברה כולה, או לרווחת הציבור. החוק הפלילי נאכף על ידי הממשלה באמצעות העמדה לדין של תיקים פליליים בבית המשפט.

החוק האזרחי

החוק האזרחי הוא גוף החוק העוסק בסכסוכים בין יחידים או ארגונים, ומספק סעד משפטי לעוולות שבוצעו. החוק האזרחי נאכף על ידי הצדדים המעורבים בסכסוך, באמצעות הגשת תביעה אזרחית בבית המשפט.

החוק המינהלי

החוק המינהלי הוא גוף החוק השולט בפעילותן של סוכנויות מינהל של השלטון. סוכנויות מינהליות אחראיות ליישום ואכיפת חוקים שהועברו על ידי מחוקקים. החוק המינהלי נאכף על ידי הסוכנויות המינהליות עצמן, באמצעות הוצאת תקנות, הוראות והחלטות.

ההבדל בין החוק הפלילי והאזרחי

ההבדל העיקרי בין החוק הפלילי והאזרחי הוא סוג ההתנהגות שכל אחד מהם מכסה. החוק הפלילי עוסק בהתנהגות שנחשבת כמזיקת לחברה כולה, בעוד שהחוק האזרחי עוסק בהתנהגות המהווה פגיעה או לא נכונה נגד אדם פרטי או מפלגה פרטית אחרת.

ההבדל העיקרי הנוסף בין החוק הפלילי והאזרחי הוא סוג האכיפה. החוק הפלילי נאכף על ידי הממשלה באמצעות העמדה לדין של תיקים פליליים בבית המשפט, ואילו החוק האזרחי נאכף על ידי הצדדים המעורבים בסכסוך, באמצעות הגשת תביעה אזרחית בבית המשפט.

לא משנה סוג החוק, חשוב להבין את ההבדלים בין המשפט הפלילי והאזרחי, כמו גם מהו החוק המינהלי. הכרת ההבדלים בין סוג זה של חוק יכולה לעזור לך לקבל החלטות מושכלות ולהגן על זכויותיך. החיים מלאים בהפתעות, כך שעדיף להיות מוכנים!

בסופו של יום, חשוב לזכור שהחוק שם כדי להגן על כולנו. אז אל תפחדו לעמוד בזכויותיכם!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן