דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין בטטות לתפוחי אדמה?

מה ההבדל בין בטטות לתפוחי אדמה?

מהי בטטה?

בטטה היא ירק שורש שקשור למשפחת התהילה של הבוקר. זהו פקעת עמילנית ומטעימה מתוקה, ילידת מרכז אמריקה ודרום. בטטות מגיעות במגוון צבעים, כולל לבן, צהוב, כתום וסגול. הם מרכיב פופולרי במנות רבות, כולל תבשילים, מרקים ועוגות.

מהו תפוח אדמה?

תפוח אדמה הוא ירק שורש שקשור למשפחת Nightshade. זהו פקעת עמילנית, טעימה טעימה, יליד הרי האנדים בדרום אמריקה. תפוחי אדמה מגיעים במגוון צבעים, כולל לבן, צהוב, אדום וסגול. הם מרכיב פופולרי במנות רבות, כולל פירה, צ’יפס ושבבי תפוחי אדמה.

תזונה

בטטות גבוהות יותר בוויטמינים ובמינרלים מאשר תפוחי אדמה. הם מקור מצוין לוויטמין A, ויטמין C ואשלגן. תפוחי אדמה הם מקור טוב לוויטמין C ואשלגן, אך הם אינם גבוהים בוויטמינים ומינרלים כמו בטטה.

טעם

לבטטות יש טעם מתוק באופן טבעי, ואילו לתפוחי אדמה יש טעם תפל יותר. ניתן להשתמש בטטות ניתן להשתמש במנות מתוקות ומלוחות כאחד, ואילו תפוחי אדמה משמשים בדרך כלל במנות טעימות.

מרקם

בטטות רכות יותר ומניע מתפוחי אדמה. ניתן לרשותם, לצלותם או לבושלים אותם, ואילו תפוחי אדמה בדרך כלל מבושלים, מחית או מטוגנים.

שימושים

בטטות משמשות לרוב בקינוחים, כמו פשטידות ועוגות. תפוחי אדמה משמשים בדרך כלל במנות טעימות, כמו פירה, צ’יפס, וצ’יפס תפוחי אדמה.

בטטה ותפוחי אדמה הם ירקות טעימים ומזיינים כאחד. אמנם יש להם כמה קווי דמיון, אך יש להם גם כמה הבדלים ברורים בתזונה, בטעם ובמרקם. אז בפעם הבאה שאתה במכולת, הקפד לאסוף גם בטטה ותפוחי אדמה לארוחה טעימה ומזינה!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן