דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין אלכוהול, אתנול, מתנול ואלכוהול איזופרופיל?

מה ההבדל בין אלכוהול, אתנול, מתנול ואלכוהול איזופרופיל?

מהו אלכוהול?

אלכוהול הוא מונח רחב המקיף סוגים רבים של תרכובות. זהו סוג של תרכובת אורגנית המכילה קבוצת הידרוקסיל (-OH) הקשורה לאטום פחמן. אלכוהולים נמצאים במוצרים יומיומיים רבים, החל משפשוף אלכוהול למשקאות אלכוהוליים.

מהו אתנול (אלכוהול)?

אתנול, המכונה גם אתיל אלכוהול, הוא סוג האלכוהול שנמצא במשקאות אלכוהוליים. זהו נוזל חסר צבע ודליק עם ריח מובהק. אתנול מיוצר על ידי תסיסה של סוכרים על ידי שמרים או באמצעות תהליכים פטרוכימיים.

מה זה מתנול?

מתנול, המכונה גם אלכוהול מתיל, הוא נוזל חסר צבע, דליק עם ריח מובהק. זהו סוג של אלכוהול רעיל לבני אדם ויכול לגרום לעיוורון או למוות אם נבלע. מתנול מיוצר על ידי זיקוק עץ או על ידי מימן קטליטי של פחמן חד חמצני.

מהו אלכוהול איזופרופיל?

אלכוהול איזופרופיל, המכונה גם איזופרופנול, הוא נוזל חסר צבע ודליק עם ריח מובהק. זהו סוג של אלכוהול המשמש במוצרים ביתיים רבים, כמו שפשוף אלכוהול, נוזל לרדיאטור ומדללי צבע. אלכוהול איזופרופיל מיוצר על ידי הידרציה של פרופנה.

מה ההבדל בין אלכוהול, אתנול, מתנול ואלכוהול איזופרופיל?

ההבדל העיקרי בין אלכוהול, אתנול, מתנול ואלכוהול איזופרופיל הוא המבנה הכימי שלהם. אלכוהול הוא מונח רחב המקיף סוגים רבים של תרכובות, ואילו אתנול, מתנול ואלכוהול איזופרופיל הם סוגים ספציפיים של אלכוהולים. אתנול הוא סוג האלכוהול שנמצא במשקאות אלכוהוליים, מתנול רעיל לבני אדם ואלכוהול איזופרופיל משמש במוצרים ביתיים רבים.

מסקנה

אלכוהול הוא מונח רחב המקיף סוגים רבים של תרכובות. אתנול, מתנול ואלכוהול איזופרופיל הם סוגים ספציפיים של אלכוהולים שיש להם שימושים ותכונות שונות. הכרת ההבדל בין סוגים אלה של אלכוהולים יכולה לעזור לך לקבל החלטות מושכלות לגבי המוצרים שאתה משתמש בהם.

אז עכשיו אתה יודע מה ההבדל בין אלכוהול, אתנול, מתנול ואלכוהול איזופרופיל. הגיע הזמן לתפוס שתייה ולחגוג!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן