דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין אינפלציה למיתון?

מה ההבדל בין אינפלציה למיתון?

מהי אינפלציה?

אינפלציה היא מונח כלכלי המתייחס לעלייה המתמשכת ברמת המחיר הכללית של סחורות ושירותים במשק לאורך תקופה. האינפלציה נמדדת על ידי מדד מחירי הצרכן (CPI) ובאה לידי ביטוי כאחוז. כאשר מדד המחירים לצרכן עולה, המשמעות היא שעלות הסחורות והשירותים גדלה, וכוח הקנייה של מטבע פחת.

מה זה מיתון?

המיתון הוא מונח כלכלי המתייחס לפרק זמן בו יש ירידה בפעילות הכלכלית. במהלך מיתון, עסקים חווים ירידה במכירות, עליית האבטלה ושוק המניות בדרך כלל נופל. מיתון נמדד בדרך כלל על ידי התוצר המקומי הגולמי (תוצר) ובא לידי ביטוי כאחוז.

ההבדל בין אינפלציה למיתון

האינפלציה היא עלייה במחירים

ההבדל העיקרי בין אינפלציה למיתון הוא שהאינפלציה היא עלייה במחירים, ואילו המיתון הוא ירידה בפעילות הכלכלית. האינפלציה נגרמת כתוצאה מגידול באספקת הכסף, ואילו המיתון נגרם כתוצאה מירידה בהוצאות הצרכנים.

המיתון הוא ירידה בפעילות הכלכלית

אינפלציה היא עלייה מתמשכת ברמת המחיר הכללית של סחורות ושירותים, ואילו המיתון הוא פרק זמן בו יש ירידה בפעילות הכלכלית. האינפלציה נמדדת על ידי מדד מחירי הצרכן (CPI) ואילו המיתון נמדד על ידי התוצר המקומי הגולמי (תוצר).

אינפלציה ומיתון הם שני מונחים כלכליים המשמשים לעתים קרובות להחלפה, אך הם למעשה שונים למדי. הבנת ההבדלים בין אינפלציה למיתון יכולה לעזור לך לקבל החלטות פיננסיות טובות יותר ולתכנן לעתיד.

החיים קצרים מכדי לדאוג לאינפלציה ומיתון. אז בואו נפיק את המרב!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן